• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Handelshøyskolen BI på tittel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Blar i Handelshøyskolen BI på tittel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Blar i Handelshøyskolen BI på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Handelshøyskolen BI på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1811-1830 av 4341

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • I Get By With a Little Help From My Supervisor: Creative-Idea Generation, Idea Implementation, and Perceived Supervisor Support 

      Skerlavaj, Miha; Černe, Matej; Dysvik, Anders (Peer reviewed, 2014)
      In two studies using both field (165 employees and their 24 direct supervisors from a manufacturing firm in Study 1) and experimental (123 second-year undergraduate student participants in lab Study 2) data, we explore how ...
    • I hvilken grad har kvaliteten på samfunnsansvarsrapporteringen endret seg etter innføringen av regnskapsloven § 3-3c? 

      Heldal, Anette; Arebø, Caroline Harstad (Bachelor thesis, 2019)
      Formålet med denne oppgaven har vært å se på om innføringen av regnskapsloven §3-3c i 2013 har ført til en kvalitetsendring innenfor samfunnsansvarsrapportene til store norske foretak. Vi skal se nærmere på hvilken effekt ...
    • I hvilken grad kan innføringen av BEPS-tiltakene ventes å påvirke den skattemessige effekten av hybride finansielle instrumenter? 

      Freire, Henrik Alver; Ryslett, Stine Bjørkli (Master thesis, 2019)
      I denne oppgaven ønsker vi å undersøke hvordan hybride finansielle instrumenter (heretter: hybride instrumenter) påvirker beskatningen av internasjonale konsern. Vi vil gjennomgå og analysere internasjonale tiltak for å ...
    • I hvilken grad kan trenden rundt bærekraftig utvikling legge til rette for et større marked for plantebaserte produkter, basert på design og posisjonering? 

      Holm, Pernille; Flodin, Madeleine; Ulvestad, Ragnhild Elin Pettersen (Bachelor thesis, 2019)
      Oppgaven dreier seg i hovedsak om plantebaserte produkter, med fokus på merkevaren Oatly. Det skal legges til grunn hvordan bærekraft, dagens forbrukere, design og plantebasert kosthold henger sammen. Innledningsvis vil ...
    • I hvilken grad må norske skattemyndigheter akseptere at multinasjonale selskaper med en digital virksomhetsmodell unngår skatteplikt til Norge? 

      Bernhardsen, Lisa Forsberg; Fugllien, Ann Elén (Master thesis, 2017)
      Vår masteroppgave omhandler multinasjonale foretak med en digital virksomhetsmodell og deres muligheter til å unngå skatt. Vi ønsker å se på hvorvidt norske skattemyndigheter må akseptere dette, og hvilke mulige tiltak som ...
    • I hvilken grad påvirker en bedrifts navneendring forbrukernes holdning til merkevaren? 

      Olsen, Aimi; Jensen, Mia Marlene; Foss, Karoline Aamodt (Bachelor thesis, 2020)
      I løpet av de siste årene har flere synlige merkevarer i Norge valgt å endre navn. Vi synes det er svært interessant at bedrifter velger å endre navn når merkenavn er det viktigste merkeelementet. På bakgrunn av dette ...
    • I hvilken grad påvirker feminin eller maskulin ordlyd i stillingsannonser kvinners valg om å søke lederstillinger, og i hvilken grad påvirker personlighet dette valget? 

      Yeyis, Aster Sisay; Pettersen, Lill Heidi; Nordgren, Alexandra (Bachelor thesis, 2020)
      Tematikken i denne oppgaven er Human Resources, nærmere bestemt selve rekrutteringsprosessen. Oppgaven tar for seg det som ofte er rekrutteringens start, stillingsannonsen. Rekruttering er i dag en av de viktigste og ...
    • I hvilken grad vil en bærekraftig posisjonering i klesbransjen påvirke bedrifters omdømme fra et forbrukerperspektiv, og i hvilken grad har dette noe å si for forbrukernes valg av merke? 

      Johnsen, Camilla Nathalie; Corneliussen, Sara Andrassy (Bachelor thesis, 2020)
      I denne oppgaven tar vi for oss problemstillingen: “I hvilken grad vil en bærekraftig posisjonering i klesbransjen påvirke bedrifters omdømme fra et forbrukerperspektiv, og i hvilken grad har dette noe å si for forbrukernes ...
    • I hvilken utstrekning målselskapets aktiva kan og faktisk blir benyttet som et element i strukturering av oppkjøpsfinansiering. 

      Endresen, Oda; Brevig, Line Brødremoen (Master thesis, 2017)
      Tema for denne masteroppgaven er visse aspekter ved finansiering av oppkjøp av selskaper. Oppkjøp er en kompleks transaksjon og mange aspekter må vurderes. Vi undersøker hvorvidt målselskapets aktiva kan og faktisk blir ...
    • I Want To Be Creative, But… Preference For Creativity, Perceived Clear Outcome Goals, Work Enjoyment, and Creative Performance 

      Aleksić, Darija; Černe, Matej; Dysvik, Anders; Škerlavaj, Miha (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      In today’s quickly changing work environment, many individuals want to be creative at their workplace, but only some of them succeed at manifesting these tendencies. In three studies, using both field and experimental data, ...
    • IAS 17 : kritikk og endringer 

      Kristiansen, Henrik Vandsemb; Cohen, Elliot (Master thesis, 2015-08-07)
      World Leasing Yearbook (2013) har rapportert at det globalt ble inngått leasingavtaler for nesten 800 milliarder dollar i 2011. I 2005 estimerte SEC at amerikanske børsnoterte selskaper har bortimot 1250 milliarder dollar ...
    • IAS 31 - accounting for interests in joint ventures : What are the effects on investors' decision usefulness of eliminating proportionate consolidation as accounting method of the OSEBX-listed companies which have interest in as accounting method of the OSEBX-listed companies which have interest in joint ventures? 

      Hveem, Karianne; Grønstad, Linn Christin (Master thesis, 2012-05-10)
    • ICT, learning & value creation: strategies missing? 

      Welle-Strand, Anne; Tjeldvold, Arild (Research Report, Research report, 2002)
      What are effects of the ICT-revolution on the organising of learning within universities and corporations and on the “learning relations” between corporations and universities? The pilot study has responded to this question ...
    • Ideas are feelings first: epiphanies in everyday workplace creativity 

      van Iterson, Ad; Clegg, Stewart R.; Carlsen, Arne (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      This paper contributes to the literature on workplace creativity by combining insights on epiphanies with theory on the embodied and relational nature of understanding. We explore and develop the concept of epiphany, defined ...
    • Identification of financial factors in economic fluctuations 

      Furlanetto, Francesco; Ravazzolo, Francesco; Sarferaz, Samad (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      We estimate demand, supply, monetary, investment and financial shocks in a VAR identified with a minimum set of sign restrictions on US data. We find that financial shocks are major drivers of fluctuations in output, stock ...
    • Identification with management and the organisation as key mechanisms in explaining employee reactions to talent status 

      Wikhamn, Wajda; Asplund, Kajsa; Dries, Nicky (Journal article; Peer reviewed, 2020)
      This study examines how identification with management and the organization explains the relationship between talent status, organizational citizenship behavior towards the organization (OCB‐O) and the supervisor (OCB‐S), ...
    • Identifying categories of service innovation: a review and synthesis of the literature 

      Snyder, Hannah; Witell, Lars; Gustafsson, Anders; Fombelle, Paul; Kristensson, Per (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      Service innovation acts as society’s engine of renewal and provides the necessary catalyst for the service sector’s economic growth. Despite service innovation’s importance, the concept remains fuzzy and poorly defined. ...
    • Identifying High Performance ERP Projects 

      Stensrud, Erik; Myrtveit, Ingunn (Discussion Paper, Working paper, 2002)
      Learning from high performance projects is crucial for software process improvement. Therefore, we need to identify outstanding projects that may serve as role models. It is common to measure productivity as an indicator ...
    • Identifying Subjective Perspectives on Managing Underground Risks at Schiphol Airport 

      Bierstekers, Erwin; van Marrewijk, Alfons; Koppenjan, Joop (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      Recently, scholars have called for a focus on subjective aspects of risk management as a suitable lens for understanding how it functions. In line with this lens, this study focuses on project actors’ viewpoints on risk ...
    • Identifying the underlying dimensions of sincerity in sponsorship 

      Prasarnthong, Khongphat; Hvitstein, Thomas Bernhard (Master thesis, 2017)
      Sincerity perception between a sponsor and object has been identified as a key determinant of sponsorship effects. However, previous literature in understanding dimensions of sincerity in sponsorship has been limited. ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDette delarkivetUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit