Blar i Handelshøyskolen BI på tittel
Viser treff 4799-4818 av 6022
-
Sketching the Future of Human-Food Interaction: Emerging Directions for Future Practice
(Peer reviewed; Journal article, 2022)There is an increasing interest in food within the Human-Computer Interaction (HCI) field with emerging interactive prototypes that augment, extend, and challenge the various ways in which people engage with food. The ... -
Skjelbreid Poiree AS
(Bachelor thesis, 2020)Vi ønsket å ta for oss et selskap som benytter seg av friluftsliv eller utendørsaktiviteter direkte opp mot sin verdiskaping. Skjelbreid Poiree AS var en passende virksomhet. Selskapet ble etablert av Liv Grete Skjelbreid ... -
Skjønnfastsettelse av formue og inntekt ved interessefellesskap sktl. (§ 13-1)
(Master thesis, 2022)Armlengdeprinsippet (engelsk arm´s length principle, ALP) er et prinsipp om hvilken pris som skal settes på varer og tjenester som handles internt mellom selskapene i et multinasjonalt konsern. Prisen skal settes lik det ... -
Skoringen - Hvordan kan Skoringen forbedre sine selgerprestasjoner?
(Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgaven er skrevet på bakgrunn av vår fordypning innenfor faget Salgsledelse og personlig salg. Innledningsvis i oppgaven presenteres Skoringen, vår samarbeidsbedrift, formålet med denne bacheloroppgaven ... -
Slicing the Pie: Quantifying the Aggregate and Distributional Effects of Trade
(Journal article; Peer reviewed, 2023)We develop a multi-sector gravity model with heterogeneous workers to quantify the aggregate and group-level welfare effects of trade. The model generalizes the specific-factors intuition to a setting with labour reallocation, ... -
Sluttrapport "Samhandling og prosessledelse"
(Forskningsrapport;1/2018, Report, 2018)Konfliktnivået i anleggsprosjekter er et stadig tilbakevendende tema i den offentlige debatten. Debatten handler ofte om kontraktsformer, tildelingskriterier og ikke minst kvaliteten på samhandlingen mellom aktørene i disse ... -
Small change, a lot of opinion. corporate rebranding from a stakeholder perspective
(Master thesis, 2019)In light of the recent rebranding of the Norwegian oil giant Equinor, this study investigates the differences in opinions on a high-profile rebranding, and how these can be explained through psychological theories on ... -
Small details that make big differences: a radical approach to consumption experience as a firm’s differentiating strategy
(Journal article; Peer reviewed, 2014)Purpose – Service organizations and marketers have focused too much of their energy on their core service’s performance and too little emphasis on designing a customer journey that enhances the entire customer experience. ... -
Small-Group Instruction to Improve Student Performance in Mathematics in Early Grades: Results from a Randomized Field Experiment
(Journal article; Peer reviewed, 2022)We investigate whether small-group instruction improves student performance in mathematics in the early grades using a large-scale RCT covering 159 Norwegian schools over four years. The students − 7–9 years old - are ... -
Smart Media AS
(Bachelor thesis, 2019)Vår oppgave er inndelt i seks deler. 1.0 - Innledning og problemstilling Vår bacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg BTH 32031 bygger videre på vår fordypningsoppgave, der fokuset var å se hvordan Key Account ... -
Smart Multidose Dispenser
(Master thesis, 2023)Formålet med denne oppgaven er å undersøke om det foreligger en forretningsmessig mulighet for Apotek 1 å tilby en smart multidosedispenser (SMDD) til pasienter som bor hjemme uten bistand fra kommunal hjemmesykepleie ... -
"Smart" diplomacy? Knowledge management in planned turnover environments
(Master thesis, 2017)Modern communication has ended much of traditional diplomacy. As national leaders and analysts can connect directly with other foreign nations from inside their own boundaries, embassies and consulates have taken on a ... -
Smarte kontrakter kan hindre grønnvasking
(Journal article; Peer reviewed, 2021)Evnen til å spore produktinformasjon har vært mulig gjennom ulike teknologier i årtier. Bidraget i denne artikkelen er å utvikle forståelsen av hvordan smarte kontrakter gjennom blokkjedeteknologien kan være en ... -
Smarthotel
(Bachelor thesis, 2016)Beslutningsproblemet i denne oppgaven er: Har Smarthotel etablert merkekjennskap og hvilke fordeler kan merkekjennskap føre til? Formålet med oppgaven er å kartlegge merkekjennskapen til Smarthotel. Oppgaven belyser ... -
SmartOptics AS
(Bachelor thesis, 2021)SmartOptics er et selskap som tilbyr teknologiske fiberløsninger for kommunikasjon mellom datasentre og større systemer som sørger for at internett og telefoni fungerer ut til sluttbruker. I 2016 ble det fattet en ... -
Små og mellomstore bedrifter i NCE Media
(Bachelor thesis, 2018)I denne bacheloroppgaven har vi tatt for oss næringsklynger. Næringsklynger er betegnelsen på en geografisk konsentrasjon av bedrifter innenfor samme næring. Vi har fokusert oppgaven mot NCE Media, som er medieklyngen ... -
Snap eller papiravis? Mediebruk i livets ulike faser
(Research report, 2019)I denne rapporten kan vi se hvordan mediebruken varierer med et begrep for livssyklus – fra enslige uten familie, via barnefamilier og opp til seniorer. I noen grad har dette selvfølgelig med alder å gjøre – men ikke fullt ... -
Social and economic leader-member exchange and employee creative behavior: The role of employee willingness to take risks and emotional carrying capacity
(Journal article; Peer reviewed, 2017)In the current study we explore the relational aspect of leadership for stimulating employee creative behavior. Drawing on leader-member exchange (LMX) theory, we propose that the association between two distinct types of ... -
Social and moral psychology of COVID-19 across 69 countries
(Peer reviewed; Journal article, 2023)The COVID-19 pandemic has afected all domains of human life, including the economic and social fabric of societies. One of the central strategies for managing public health throughout the pandemic has been through persuasive ... -
Social banks and impact measurement : the cases of Charity Bank and Triodos Bank
(Master thesis, 2013-02-07)Social banks are founded on values of using financial services to “create a positive impact on the society and the environment” (Weber 2011b, 5). How can the banks know that they actually achieve positive impact? How can ...