• Kunderelasjoner i bedriftsmarkedet 

      Halten, Turid Marie; Engan, Beate Hoem; Lian, Turid Korsnes (Bachelor thesis, 2012-10-18)
      I denne oppgaven har vi samarbeidet med DNB Trondheim. Vi har tatt utgangspunkt i deres avdeling for små og mellomstore bedrifter (SMB markedet). Vi gjennomførte en undersøkelse som hadde til hensikt å få svar ...
    • Kunders deling av digitale atferdsdata: Muligheter og begrensninger gjennom blokkjedeteknologien 

      Silkoset, Ragnhild (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Ny teknologi kan potensielt endre maktforholdet for datadeling mellom bedrifter og kunder. Frem til nå har store, internasjonale konsern som Facebook, Amazon og Google gjennom sin teknologi utnyttet kundenes digitale ...
    • Kundetilfredshet og kundelojalitet hos Cicelia 

      Gjertsen, Anette; Aalbu, Kim (Bachelor thesis, 2010-02-22)
      Denne oppgaven er skrevet i samarbeid med bedriften Cicelia AS. Oppgaven tar for seg kundetilfredshet og kundelojalitet hos Cicelia som ligger på Solsiden Senter i Trondheim. Butikken selger både klær og gaveartikler. Vi ...
    • Kundetilfredshet og lojalitet i bilbransjen 

      Wilhelmsen, Adrian; Smith, Agnethe Baarstad; Akturk, Fatih (Bachelor thesis, 2023)
      Denne bacheloroppgaven ser på forholdet mellom kundetilfredshet og lojalitet og hvilken påvirkningskraft dette har innenfor bilbransjen. Kundetilfredshet og lojalitet er noe man har forsket på lenge. Viktigheten av tilfredse ...
    • Kundetilfredshet ved kjøp av reiser i et nettbasert reisebyrå 

      Hagen, June Jeroma Yri (Bachelor thesis, 2018)
      Med denne bacheloroppgaven er formålet å undersøke hva som er opplevd kundetilfredshet ved kjøp av reise gjennom et reisebyrå på internett. Valget av tema er valgt på bakgrunn av en samfunnsrelevant og voksende trend ...
    • Kunnskap, læring og kompetanseoverføring 

      Helgemo, Britt Solemsløkk; Berg, Tone Kristine L. (Bachelor thesis, 2013-12-18)
      Tema i vårt bachelorprosjekt har vært å se på kunnskap, læring og kompetanseoverføring – og den avgrensede problemstillingen vår har vært å forsøke å besvare «Hvordan overføres kompetanse hos Faveo?». Vi har brukt en modell ...
    • Kunnskap- og erfaringsoverføring mellom prosjekter 

      Tisløv, Magnus Vassli; Ødegaard, Andreas; Lystad, Lars Gjerløw (Bachelor thesis, 2013-12-18)
      Tema for denne bacheloroppgaven omhandler hvordan kunnskap og erfaringer overføres fra et prosjekt til etterfølgende prosjekter, samt fra prosjekt til basisorganisasjon. Følgelig avgrenset vi temaet ned til en konkret ...
    • Kunnskaps- og erfaringsoverføring i en organisasjon som er redd for å skape en "feilkultur" 

      Laugen, Lisa; Rønning, Magne (Bachelor thesis, 2019)
      Tema for denne bacheloroppgaven er kunnskaps- og erfaringsoverføring. Vi har undersøkt hvordan kunnskaper og erfaringer overføres fra et prosjekt til etterfølgende prosjekter og fra prosjekter til basisorganisasjon. ...
    • En kunnskapsbasert finansnæring 

      Grünfeld, Leo A.; Jakobsen, Erik W.; Eide, Lars E.; Mellbye, Christian S. (Forskningsrapport;11/2011, Research report, 2011)
      Prosjektet ”En kunnskapsbasert finansnæring” inngår som delprosjekt i det store nasjonale forskningsprosjektet ”Et kunnskapsbasert Norge” som gjennomføres ved Handelshøyskolen BI under ledelse av professor Torger Reve. Norsk ...
    • En kunnskapsbasert fornybar energi- og miljønæring 

      Grünfeld, Leo A.; Espelien, Anne (Forskningsrapport;12/2011, Research report, 2011)
      Prosjektet ”En kunnskapsbasert fornybar energi- og miljønæring” inngår som delprosjekt i det store nasjonale forskningsprosjektet ”Et kunnskapsbasert Norge” som gjennomføres ved Handelshøyskolen BI under ledelse av professor ...
    • En kunnskapsbasert IT-næring: aktivitet og effekt 

      Andersen, Espen (Journal article; Peer reviewed, 2012)
      Norsk IT-næring er stor, lønnsom, svært innovativ og kunnskapsbasert, men i liten grad en kunnskapsklynge. Den er svært sentralisert – mest til Oslo/Akershus, med Trondheim og Horten som mindre sentra. Få norske ...
    • Kunnskapsbasert næringslivsutvikling 

      Reve, Torger; Sasson, Amir (Journal article; Peer reviewed, 2012)
      Vår langsiktige verdiskaping avhenger imidlertid av vår evne til å ta i bruk kunnskapsressurser på en bedre måte enn hva vi gjør i dag. Med verdens høyeste kostnadsnivå har vi ikke så mange andre alternativer dersom vi ...
    • En kunnskapsbasert varehandel 

      Nygaard, Arne; Utgård, Jakob (Journal article; Peer reviewed, 2012)
      Varehandelen er en av landets største næringer målt i omsetning og sysselsetting, og næringen har vært i rask vekst de siste årene. I denne artikkelen analyserer vi næringens attraktivitet som globalt kunnskapsnav. Norsk ...
    • Kunnskapsbaserte tjenester 

      Kvålshaugen, Ragnhild (Forskningsrapport;10/2011, Research report, 2011)
      Denne forskningsrapporten presenterer resultater fra studien Kunnskapsbaserte tjenester. Studien er en av delstudiene i forskningsprosjektet ”Et kunnskapsbasert Norge”. Målsetningen med studien er å kartlegge attraktiviteten ...
    • Kunnskapsbaserte tjenesteytere: Koblere og meglere av kunnskap i norsk næringsliv 

      Kvålshaugen, Ragnhild (Peer reviewed; Journal article, 2012)
      Kunnskapsbaserte tjenesteytere bidrar både direkte og indirekte til verdiskaping i Norge. De skaper verdi slik som alle andre virksomheter, men samtidig bidrar de til indirekte verdiskaping ved at de hjelper andre virksomheter ...
    • Kunnskapsoverføring i skipsbyggingsprosjekter 

      Solli-Sæther, Hans; Karlsen, Jan Terje (Journal article, 2010)
      En studie av offshore skipsbyggingsprosjekter viser at erfarne seilende offiserer har en viktig rolle i kunnskapsoverføring mellom rederi, verft og prosjekt. Studien identifiserer fem faser av skipsbygging som visjon, ...
    • Kunnskapsoverføring mellom prosjekter : veien til suksess 

      Paulsen, Ida Louise; Aurtande, Sarah Charlotte (Bachelor thesis, 2012-10-18)
      Denne rapporten handler om hvordan kunnskap overføres mellom prosjekter i en bedrift. Vi valgte derfor å utføre en kvalitativ undersøkelse i en avdeling i bedriften M-I Swaco, hvor problemstillingen lyder som følger; ...
    • Kunsten å skape mening i kaos 

      Kielland, Torhild (Master thesis, 2023)
      Studien undersøker i hvilken grad Ulf Jansen var en karismatisk leder som skapte mening for pasientene i Tyrili. Undersøkelsen har tre delproblemstillinger knyttet til Conger og Kanungos tretrinnsmodell (1998), supplert ...
    • Kunstig intelligens i den norske helsetjenesten 

      Sandbakken, Christiane; Fagerhøi, Emilie Ellefsen; Husby, Synne Andrea (Bachelor thesis, 2018)
      I denne oppgaven har vi skrevet om implementering av kunstig intelligens i den norske helsetjenesten, og hvilke endringer og positive konsekvenser dette vil medføre i forhold til kreftutredning. IBM har utviklet en kunstig ...