Blar i Handelshøyskolen BI på emneord "markedskommunikasjon"
Viser treff 21-40 av 56
-
Kampanjeplan for valgdirektoratet
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven vil vi presentere en kommunikasjonskampanje utarbeidet for Valgdirektoratet. Hensikten med kampanjen er å øke valgdeltakelsen i målgruppen unge i alderen 20 til 24 år. Kampanjen er utarbeidet med utgangspunkt ... -
#klammakompis
(Bachelor thesis, 2019)Vi har i arbeidet med denne oppgaven utarbeidet en holdningskampanje med avdelingen for seksuell helse i Helsedirektoratet. Målgruppen for denne kampanjen er unge voksne mellom 20-25 år, som er seksuelt aktive og ikke i ... -
Kommunikasjonskampanje for Propeller Recordings - Sløtface
(Bachelor thesis, 2017)Denne kampanjen er utarbeidet for plateselskapet Propeller Recordings, og deres artist Sløtface. Kampanjen skal Skape økt kjennskap hos målgruppen til Sløtface, samt tydeliggjøre deres posisjon i markedet. Våre kvalitative ... -
Kondomøyeblikket
(Bachelor thesis, 2018)I denne bacheloroppgaven har vi utviklet en holdningskampanje i samarbeid med avdeling for barne- og ungdomshelse, herunder seksuell helse i Folkehelsedivisjonen underlagt Helsedirektoratet. Kampanjens målgruppe er seksuelt ... -
Lykkelig som liten, hvordan kommunisere som store?
(Bachelor thesis, 2014-09-11)Lykkelig som liten AS er en Trondheimsbasert småbedrift. Bedriften fokuserer på mor- og barn segmentet, og deres produkter er basert på økologiske og naturlige ingredienser. Gjennom denne bacheloroppgaven ved BI Trondheim ... -
Med et progressivt syn på salgsmotivasjon
(Bachelor thesis, 2014-09-12)Denne oppgaven er en bacheloroppgave i fagretningen markedskommunikasjon, MRK 36901, der vi har tatt for oss temaet motivasjon av selgere. Dette er et tema som er svært viktig i næringslivet i dag og for markedskommunikasjon ... -
Merkesamarbeid : en strategi for utviklingen av Hennes & Mauritz
(Bachelor thesis, 2010-10-14)I denne besvarelsen har vi tatt for oss fagfeltet merkevarebygging og i den forbindelse tematikken merkesamarbeid. For å belyse dette har valgt å se nærmere på Hennes & Mauritz og deres merkesamarbeid med designere og ... -
Merkesamarbeid mellom Aidcom og Norsk Luftambulanse
(Bachelor thesis, 2012-10-18)I denne avhandlingen har vi tatt for oss fagfeltet merkevarebygging, med vekt på tematikken merkesamarbeid. For å belyse denne tematikken har vi valgt å se på samarbeidet mellom Aidcom og Norsk Luftambulanse. Vi har valgt ... -
Merkesamarbeidet Lindex/Missoni
(Bachelor thesis, 2013-12-18)Vi har i vår avsluttende bachelor oppgave i markedskommunikasjon sett nærmere på fagfeltet merkevarebygging, og i denne sammenheng fordypet oss inn på tematikken som omhandler merkesamarbeid. Vi har valgt å ta for oss ... -
Merkevarebygging
(Bachelor thesis, 2014-09-11)Trondheim er en by preget av et godt kaffemiljø. Kaffemarkedet er i stadig utvikling med stor konkurranse både fra små og store kaffebarer. Det blir desto viktigere å posisjonere seg slik at man får en reell differiens ... -
Merkevarebygging : posisjonering og differensiering
(Bachelor thesis, 2014-02-14)Denne oppgaven er skrevet om EiendomsMegler1 Midt-Norge. På bakgrunn av deres utfordring med å skille seg fra de andre aktørene i bransjen valgte vi å ta for oss temaet posisjonering og differensiering. Sammen med ... -
Merkevarebygging i sosiale medier
(Bachelor thesis, 2015-06-01)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er en kombinasjon av våre interesser for merkevarebygging, sosiale medier og Midtbyen som et levende bysentrum. Problemstillingen vi har jobbet ut i fra er ”Hvordan kan merkevaren ... -
Merkevaren Zenit Yoga
(Bachelor thesis, 2013-12-18)I denne bacheloroppgaven har vi skrevet om Zenit Yoga og sett på hvordan vi kan styrke deres merkevare. Vi har gjennomført en undersøkelse med den hensikt å få svar på vår problemstilling: Hvordan kan Zenit Yoga styrke ... -
Moteriktig med delingsøkonomi
(Bachelor thesis, 2018)Denne oppgaven er en bacheloroppgave i kampanjeplanlegging, hvilket er en avsluttende del av studiet i PR og markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI. Med et ønske om et realistisk innblikk i kampanjeplanlegging, ... -
Norges frivilligsentraler - tid som betyr noe
(Bachelor thesis, 2019)Denne bacheloroppgaven i kampanjeplanlegging er et avsluttende arbeid for studiet Kommunikasjonsledelse ved Handelshøyskolen BI. Kampanjen er utarbeidet for Norges Frivilligsentraler. Bakgrunnen for kampanjen er at ... -
#offline - legg bort mobiltelefonen og spar liv!
(Bachelor thesis, 2017)SAMMENDRAG Dette er en bacheloroppgave i kampanjeplanlegging og vår avsluttende oppgave ved Handelshøyskolen BI Bergen. I denne oppgaven presenteres en kommunikasjonskampanje med hensikt å forebygge mobilbruk i trafikken ... -
Omdømme
(Bachelor thesis, 2014-09-11)Denne oppgaven omhandler NAV som rekrutteringskanal i Trondheim med spesielt fokus på omdømmets kompleksitet, hvilke byggesteiner som skaper et omdømme i en organisasjon, derunder identitet, image, kommunikasjon, relasjoner, ... -
Omdømmet til omdømme
(Bachelor thesis, 2017)Hvordan skille seg ut i en jungel av kommunikasjonsbyråer? Og hva tenker folk egentlig om omdømme? ReputationInc er et rådgivende kommunikasjonsbyrå som fokuserer på grundig kartlegging av bedrifters omdømme og strategisk ... -
Opinionslederskap
(Bachelor thesis, 2014-09-11)Denne bacheloroppgaven tar for seg temaet opinionslederskap, og hvordan opinionsledere utøver innflytelse på kjøpsatferden til unge voksne i alderen 18-25 år. Målet med oppgaven er å søke å forklare hvilke mekanismer som ... -
Oppdrag Sirkel
(Bachelor thesis, 2018)Denne oppgaven er en bacheloroppgave i kampanjeplanlegging ved Handelshøyskolen BI Bergen. Oppdragsgiveren for denne kampanjen er Fretex Norge AS, som er Norges største secondhand-kjede samt arbeids- og inkluderingsbedrift ...