Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNielsen, Tore Emil Myklebust
dc.contributor.authorKassab, Adrian Jåsund
dc.date.accessioned2024-10-18T13:02:38Z
dc.date.available2024-10-18T13:02:38Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3159600
dc.descriptionBacheloroppgave i Økonomi og administrasjon fra Handelshøyskolen BI, 2024en_US
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven utforsker hvordan læringsutbytte i utdanningssektoren kan evalueres, særlig med hensyn til utfordringer introdusert av kunstig intelligens. Oppgaven forsøker å besvare problemstillingen: Hvordan evaluere læringsutbyttet i utdanningssektoren, i møte med utfordringer introdusert av kunstig intelligens? Den teoretiske forankringen definerer relevante begreper og sammenhenger som er nødvendige for å få en fullstendig forståelse av oppgaven. I tillegg til dette presenteres tidligere forskning som danner grunnlaget for analysene og hypotesene i oppgaven. Hypotesene undersøker ulike aspekter knyttet til evaluering og studenters holdning til kunstig intelligens i utdanningssektoren. Undersøkelsen av evaluering innebærer i oppgavens sammenheng en analyse som prøver å definere hvilke eksamensformer som sikrer at studenters karakterer reflekterer det oppnådde læringsutbyttet. Oppgavens resultat og funn er drøftet ut fra både kvantitative og kvalitative data. For den kvantitative dataen ble det utført en spørreundersøkelse på 101 studenter i høyere utdanning. Den kvalitative dataen består derimot av fem dybdeintervjuer med individuelle studenter. Disse funnene gir et solid grunnlag for å besvare problemstillingen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectøkonomien_US
dc.subjectadminstrasjonen_US
dc.titleEvaluering av læringsutbytteten_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel