Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBerg, Terje
dc.contributor.authorErichsen, Morten
dc.date.accessioned2015-07-30T11:15:21Z
dc.date.available2015-07-30T11:15:21Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationUniped, 37(2014)3:34-48nb_NO
dc.identifier.issn1893-8981
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/293978
dc.descriptionThis is an open access journal available at www.uhr.orgnb_NO
dc.description.abstractVi har i denne studien skissert hvordan en konkret læringsaktivitet i form av en faglig konkurranse har bidratt til dybdelæring for en spesifikk gruppe studenter. Effekten er at de har prestert bedre til eksamen enn øvrige studenter. A° rsakene synes a° ligge i at en uformell og ufarlig inngangsbillett til faget bidro til at de kom raskt i gang med studiene, samt at man underveis i semesteret ble stimulert av personlige og raske tilbakemeldinger fra faglærer. Vi finner ogsa° at Handelshøyskolen BI gjennom storklasseundervisning ikke oppleves som gode nok til a° stimulere de flinkeste studentene i andre fag. Om BI er unike i høyskole/universitetssammenheng i sa° ma° te vet vi ikke, men vi tillater oss a° tro at sa° ikke er tilfelle. Pa° grunn av undersøkelsens karakter, skal vi selvsagt være forsiktige med a° generalisere for hele BI og universitetssystemet for øvrig. Likevel vil vi hevde at denne undersøkelsen gir interessante funn som danner godt utgangspunkt for videre studier.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitets- og høgskolerådetnb_NO
dc.titleHvordan stimulere de flinkeste studentene? Konkurranse som aktivitet for dybdelæringnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.source.journalUnipednb_NO
dc.description.localcode1, OAnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel