Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRikartsen, Sunniva
dc.contributor.authorMiguez, Remi
dc.contributor.authorRiddebäck, Malin Anna
dc.date.accessioned2019-10-04T11:00:26Z
dc.date.available2019-10-04T11:00:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2620300
dc.descriptionBacheloroppgave i Kampanjeplanlegging fra Handelshøyskolen BI, 2019nb_NO
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven har vi utviklet en kampanjeplan på vegne av selskapet Norsk Gjenvinning, som arbeider med å gjenvinne avfall til resirkulerte råvarer. Selskapet har en visjon om at avfall er løsningen på fremtidens ressursproblem. I forbindelse med dette har selskapet utarbeidet slagordet “Det finnes ikke søppel mer” , som en folkeliggjøring av deres visjon. Hensikten med kampanjen er å belyse budskapet i slagordet, og formålet er å øke kunnskapen og bidra til engasjement blant målgruppen. Kampanjen er utarbeidet i henhold til Ronald D. Smiths bok “Strategic Planning for Public Relations”, og vi følger de fire fasene gjennomgående i oppgaven; formativ forskning, strategi, taktikk og evaluering . Innledningsvis har vi gjennomført en rekke analyser for å avdekke relevant innsikt om situasjonen, organisasjonen og interessentene. Videre i arbeidet definerte vi en tydelig målgruppe for kampanjen, henholdsvis kvinner og menn i alderen 20-29. Det ble utarbeidet en kvantitativ og en kvalitativ undersøkelse som bidro til å avdekke relevante forhold om målgruppen, og deres relasjon tilknyttet selskapet. Basert på analysene har vi definert et overordnet mål og delmål for kampanjen. Målet er å øke kunnskapen rundt Norsk Gjenvinning, deres arbeid og tilhørende slagord “Det finnes ikke søppel mer” blant kvinner og menn i alderen 20-29 år med 30 prosent gjennom kampanjeperioden. Delmålene handler om å øke andel i målgruppen som har kjennskap til, og forstår slagordet med 20 prosent, og å oppnå tre redaksjonelle omtaler i nyhetsmedier i kampanjeperioden. For å nå de ovennevne målene for kampanjen har vi gjennom flere kommunikasjonsstrategier kommet frem til ulike taktikker for måloppnåelse. Taktikkene blir redegjort i strategidelen, og blir senere implementert som konkrete tiltak. Kampanjens tiltak baseres hovedsakelig på inngå partnerskap med Oslo Pride 2020 og Fotballfesten på Kontraskjæret, i forbindelse med EM-2020. I tillegg ønsker vi å samarbeid med to norske opinionsledere som skal fungere som talspersoner for kampanjen. Til slutt vil vi foreslå metoder for å evaluere om kampanjens tiltak vellykket, og om de bidro til å nå de ovennevne målene.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHandelshøyskolen BInb_NO
dc.subjectkampanjeplanleggingnb_NO
dc.subjectPRnb_NO
dc.subjectmarkedskommunikasjonnb_NO
dc.titleKampanjeplan for Norsk Gjenvinning "Det finnes ikke søppel mer"nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel