Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkjæret, Penprapha
dc.contributor.authorStranden, Iris Anna
dc.date.accessioned2018-11-16T09:46:56Z
dc.date.available2018-11-16T09:46:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2573146
dc.descriptionBacheloroppgave i Retail management fra Handelshøyskolen BI, 2018nb_NO
dc.description.abstractDette er en bacheloroppgave i Retail Management, og vi har sett på klokke og smykke bransjen på nett. Vi begynner med å fortelle litt om bransjen, og at globalisering og digitalisering er en økende del av markedet. Vi beskriver litt om tilknytningen vi har til bedriften MTimes og hvorfor vi valgte å skrive oppgave om dem. Deretter presenterer vi bedriften der vi legger frem noen regnskapstall. Vi forteller om formålet med oppgaven, og nåsituasjonen for MTimes. Til slutt definerer vi den valgte problemstillingen og avgrensningen av oppgaven. Den teoretiske delen fokuserer på å måle det som er relevant for den valgte problemstilling med hensyn på vår bedrift og deres stilling i bransjen. Vi begynner med verdikonfigurasjon, en intern analyse. Deretter bruker vi merkeledelse fra markedsføringsledelse. Vi fortsetter med VRIO- analysen før vi analyserer bransjen, og de fem kreftene i konkurranseanalysen. Vi benytter oss av PESTEL-analysen for å se på de makrofaktorer som påvirker markedet og bedriften. Siste analyse er en strategisk modell (SIT- modell) som skal hjelpe oss å se helheten av bedriftens kapasitet og evne til å skape verdi. Til slutt oppsummerer og konkluderer vi hele teoriforankringen vår av MTimes i SWOTanalysen. Metodedelen vår består av dybdeintervju og spørreundersøkelse. Derfor har vi både en presentasjon av kvalitative og kvantitative data. Vi viser frem de sentrale funnene våre gjennom noen diagrammer laget i SAS JMP. I analysedelen ser vi på sammenhenger og relevans tilknyttet problemstillingen. Svar fra spørreundersøkelsen gir oss muligheten til å drøfte ulike anbefalinger og tiltak. I den siste delen av bacheloroppgaven konkluderer vi hvordan MTimes kan bli synlig og bli foretrukket ved kjøp av klokker og smykker på nett. Vi avslutter med å gi kritikk til oppgaven.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHandelshøyskolen BInb_NO
dc.subjectvarehandelsledelsenb_NO
dc.subjectretail managementnb_NO
dc.titleHvordan kan MTimes bli synlig og foretrukket av kunder ved kjøp av klokker og smykker på nett?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel