• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
  •   Home
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Relasjonsbygging og kundelojalitet

Lyng, Helle Kristine; Skjæret, Karoline Hind
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
1972279.pdf (1.596Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2572808
Date
2018
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor [678]
Abstract
I denne oppgaven skal vi redegjøre for problemstillingen:

Hvordan kan relasjonsbygging bidra til økt tillit og lojale kunder?

Vi ønsket å se hvilken holdning kunder av klesbutikker har til lojalitetsprogrammer og

om det bærer noe nytte for virksomheter og fortsette å utvikle nye former for

kundeklubber for å skape kundelojalitet.

Oppgaven er delt opp i 5 hoveddeler:

I del 1 blir valg av tema og formålet med valget presentert. Dette for å gi en forklaring

på hva oppgaven skal løse. Problemstillingen avsløres og det blir kort forklart hvordan

oppgaven er avgrenset.

Del 2 er teoridelen, med en bred utdyping av begrepene relasjonsbygging, lojalitet og

kundelojalitet. Her forklarer vi viktigheten av å bygge relasjoner gjennom integrasjon

av salgskanaler, påvirkning utdypes i Cialdini´s teori og den strategiske tilnærmingen

blir forklart gjennom benyttelse av mirakel-metoden. Til slutt kommer vi inn på styring

av kundelojalitet hvor ulike modeller og systemer er nevnt; NKB-modellen,

Trekomponentmodellen og CRM-systemer.

For å få svar på vår problemstilling blir det utført dybdeintervju for et utvalg kunder

som handler klær i klesbutikker.

I del 3 presenteres undersøkelsens design og utforming.

I del 4 presenteres dataene som fremkommer i dybdeintervjuene.

Del 5 er den avsluttende delen hvor vi drøfter svarene fra undersøkelsen og svarer på

problemstillingen ved hjelp av funnene fra undersøkelsen og teoretisk forsterkning av

funnene.
Description
Bacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg fra Handelshøyskolen BI, 2018
Publisher
Handelshøyskolen BI

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit