Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorÅrhus, Jan-Erik Hauer
dc.contributor.authorBerg, Ingeborg
dc.date.accessioned2018-11-12T15:02:41Z
dc.date.available2018-11-12T15:02:41Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2572059
dc.descriptionBacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg fra Handelshøyskolen BI, 2018nb_NO
dc.description.abstractDenne oppgaven fordyper seg hvordan mindre retailbedrifter innenfor sko- og tekstilsegmentet best mulig bør bruke sosiale medier og digital markedsføring for å oppnå omsetning på nett. Vi som skriver oppgaven er selv med og driver REGN, en liten butikk i Bergen sentrum, som selvfølgelig også opererer på nettet. Vi ønsket å finne en problemstilling som både var dagsaktuell og relevant for det vi selv driver med hver dag – i tillegg til at vi ønsket en oppgave innen et tema som få har skrevet om før. Dette resulterte i vår problemstilling: “Hvordan kan mindre retailbedrifter innen sko og tekstilsegmentet best mulig anvende sosiale medier og digital markedsføring for å prospekte kunder som fører til salg på nett”? Oppgaven er utformet i syv deler fra introduksjon til konklusjon. Del en er en introduksjon av temaet, bakgrunn for hvorfor det er valgt og presentasjon av problemstillingen vår. I andre del legger vi frem det teoretiske grunnlaget som omhandler begreper og teori knyttet til markedsføring og sosiale medier. I tredje del utformes og gjennomføres kvalitativ metode i form av kvalitative intervju. Denne metoden ga oss mulighet til å avdekke informantenes arbeid og tanker som blir analysert og tolket i fjerde del av oppgaven. Kvaliteten på forskningen blir vurdert i del fem av oppgaven. Innhentingen av informasjon i metodedelen sammen med det teoretiske grunnlaget ga oss et godt grunnlag da vi i del seks prøver å komme opp med en løsning. Dette innebar sammenligning av svarene vi hadde fått – både av bedriftene, men også av de som jobber i den digitale markedsføringsbransjen, for å se om oppfattelsene på tvers var de samme. Målet vårt har hele tiden vært å komme opp med en «fasit» på hva som fungerer best, hvilke kanaler som bør brukes og hvordan type media.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHandelshøyskolen BInb_NO
dc.subjectsalgsledelsenb_NO
dc.titleHvordan kan mindre retailbedrifter innen sko og tekstilsegmentet best mulig anvende sosiale medier og digital markedsføring for å prospekte kunder som fører til salg på nett?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel