Show simple item record

dc.contributor.authorHunneman, Auke
dc.date.accessioned2018-06-25T08:17:59Z
dc.date.available2018-06-25T08:17:59Z
dc.date.created2018-06-22T09:46:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationMagma - Econas tidsskrift for økonomi og ledelse, 21(4), 68-71.nb_NO
dc.identifier.issn1500-0788
dc.identifier.issn1500-6069
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2502754
dc.description.abstractSkaper bruk av stordata store skjevheter? Til tross for at tilgangen av stordata har bidratt til store endringer i hvordan vi designer forretningsmodeller, og fortsatt vil være en viktig driver i denne utviklingen, har flere den siste tiden kommet opp med en del kritiske merknader. Målet med denne artikkelen er å nyansere de ofte over-optimistiske forventningene til de positive effektene av stordata som verktøy. Artikkelen identifiserer ulike mulige begrensninger ved bruken av stordata. Disse begrensningene er knyttet til utfordringer både med selve analyseverktøyet og de slutningsfeil som skjer som en følge av menneskelig fortolkning (og samspillet mellom disse to). Ved å anerkjenne de utfordringene som kan oppstå ved utarbeidelse av prediksjoner og forecasting, er det mitt mål å sikre at stordata ikke kun blir en variant av Keiserens nye klær.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherFagbokforlaget i samarbeid med Econanb_NO
dc.titleStore skjevheter ved bruk av stordata?nb_NO
dc.title.alternativeStore skjevheter ved bruk av stordata?nb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber68-71nb_NO
dc.source.volume21nb_NO
dc.source.journalMagma - Econas tidsskrift for økonomi og ledelsenb_NO
dc.source.issue4nb_NO
dc.identifier.cristin1593094
dc.description.localcode1, OAnb_NO
cristin.unitcode158,11,0,0
cristin.unitnameInstitutt for markedsføring
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record