dc.contributor.author | Dvergsdal, Daniel Klakegg | |
dc.contributor.author | Erdal, Endre | |
dc.contributor.author | Lem, Nils Johan Greve | |
dc.date.accessioned | 2017-11-20T13:30:26Z | |
dc.date.available | 2017-11-20T13:30:26Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2467170 | |
dc.description | Bacheloroppgave i Bedriftsutvikling for SMB fra Handelshøyskolen BI, 2017 | nb_NO |
dc.description.abstract | Bacheloroppgaven er et resultat av kurset Bedriftsutvikling for små og
mellomstore bedrifter. I besvarelsen har vi tatt for oss markedsføringsbyrået
Sølvrev og formulert følgende problemstilling:
• Hvordan kan Sølvrev skape en sterkere posisjon i B2B markedet med bruk
av digital markedsføring?
Sølvrev har et sterkt kjerneprodukt i form av video, men mangler synlighet i
digitale kanaler. Konsekvensen er at de ikke blir funnet i søk, gir et dårlig digitalt
førsteinntrykk og mister potensielle kunder. Vi ønsket derfor å belyse dette
problemet og presentere en løsning.
Vi starter med å utlede en problemstilling ved å forklare bedriften og markedet.
Videre blir det tatt utgangspunkt i teoretisk forankring for å begrunne viktigheten
av et digitalt salgskonsept, samt kartlegge nåværende kundereise for Sølvrev sine
kunder. Deretter brukes det en kombinasjon av teori og sekundærdata for å få
innsikt i hvordan digital markedsføring kan anvendes. For å få en dypere
forståelse for tema og situasjonen til Sølvrev gjennomfører vi intervjuer med
eksperter og ledelsen i Sølvrev. Vi sammenligner deretter Sølvrevs kunnskap og
erfaring om digital markedsføring opp mot teori og ekspertuttalelser for å finne
gapet mellom faktisk og optimal situasjon. Ut fra dette anbefales det en
overordnet strategi, samt konkrete tiltak vi ser på som nødvendige å implementere
i kundereisen.
Det viktigste funnet er at implementering av mange små tiltak kan endre
kundereisen og vesentlig forbedre det digitale salgskonseptet. Resultatet ved å
utbedre den digitale kundereisen vil være at arbeidskraft som i dag anvendes til
prospektering og kaldt salg kan omrokeres til andre områder som inngår i det nye
B2B-konseptet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Handelshøyskolen BI | nb_NO |
dc.subject | bedriftsutvikling | nb_NO |
dc.subject | SMB | nb_NO |
dc.subject | små og mellomstore bedrifter | nb_NO |
dc.title | Sølvrev : Digital posisjonering i B2B-markedet | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |