Show simple item record

dc.contributor.authorDvergsdal, Daniel Klakegg
dc.contributor.authorErdal, Endre
dc.contributor.authorLem, Nils Johan Greve
dc.date.accessioned2017-11-20T13:30:26Z
dc.date.available2017-11-20T13:30:26Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2467170
dc.descriptionBacheloroppgave i Bedriftsutvikling for SMB fra Handelshøyskolen BI, 2017nb_NO
dc.description.abstractBacheloroppgaven er et resultat av kurset Bedriftsutvikling for små og mellomstore bedrifter. I besvarelsen har vi tatt for oss markedsføringsbyrået Sølvrev og formulert følgende problemstilling: • Hvordan kan Sølvrev skape en sterkere posisjon i B2B markedet med bruk av digital markedsføring? Sølvrev har et sterkt kjerneprodukt i form av video, men mangler synlighet i digitale kanaler. Konsekvensen er at de ikke blir funnet i søk, gir et dårlig digitalt førsteinntrykk og mister potensielle kunder. Vi ønsket derfor å belyse dette problemet og presentere en løsning. Vi starter med å utlede en problemstilling ved å forklare bedriften og markedet. Videre blir det tatt utgangspunkt i teoretisk forankring for å begrunne viktigheten av et digitalt salgskonsept, samt kartlegge nåværende kundereise for Sølvrev sine kunder. Deretter brukes det en kombinasjon av teori og sekundærdata for å få innsikt i hvordan digital markedsføring kan anvendes. For å få en dypere forståelse for tema og situasjonen til Sølvrev gjennomfører vi intervjuer med eksperter og ledelsen i Sølvrev. Vi sammenligner deretter Sølvrevs kunnskap og erfaring om digital markedsføring opp mot teori og ekspertuttalelser for å finne gapet mellom faktisk og optimal situasjon. Ut fra dette anbefales det en overordnet strategi, samt konkrete tiltak vi ser på som nødvendige å implementere i kundereisen. Det viktigste funnet er at implementering av mange små tiltak kan endre kundereisen og vesentlig forbedre det digitale salgskonseptet. Resultatet ved å utbedre den digitale kundereisen vil være at arbeidskraft som i dag anvendes til prospektering og kaldt salg kan omrokeres til andre områder som inngår i det nye B2B-konseptet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHandelshøyskolen BInb_NO
dc.subjectbedriftsutviklingnb_NO
dc.subjectSMBnb_NO
dc.subjectsmå og mellomstore bedrifternb_NO
dc.titleSølvrev : Digital posisjonering i B2B-markedetnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record