• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Handelshøyskolen BI
  • Student papers
  • Bachelor
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skål for barnas høytid

Eriksen, Gina Ross; Boge, Frida
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
1687873.pdf (5.392Mb)
Bachelorvedlegg - Ska╠èl for barnas h├©ytid[1].pdf (8.439Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2466653
Utgivelsesdato
2017
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor [678]
Sammendrag
I denne bacheloroppgaven har vi utviklet en holdningskampanje på vegne av

kampanjeorganisasjonen AV-OG-TIL, som arbeider for godt alkovett i det

norske samfunnet. Kampanjens målgruppe er foreldre i alderen 30-39 år, bosatt

i enten Oslo-, Bergen- eller Stavangerregionen. Hensikten med kampanjen er å

påvirke målgruppen til å planlegge i forkant av juletiden om de skal drikke

alkohol, eventuelt hvor mye, i situasjoner med barn til stede. Kampanjens

formål innebærer derfor å engasjere og involvere målgruppen i et tema som

ellers regnes som svært tabubelagt, for å bidra til normalisering av dette.

Innledningsvis legger vi grunnlaget for oppgaven gjennom analyser av

situasjonen, organisasjonen og interessentene. Videre samler vi inn primærdata

ved gjennomføring av kvantitative og kvalitative analyser. I vår kvantitative

undersøkelse samlet vi inn svar fra 284 respondenter innenfor målgruppen, før

vi gjennomførte seks separate kvalitative dybdeintervjuer. Dette ga oss en

dypere innsikt i målgruppens holdninger og synspunkter. I tillegg oppdaget vi

at det eksisterer social bias ved respondentenes selvrapportering, noe vi tar

hensyn til videre i oppgaven og kampanjeplanleggingen. Vi oppsummerer våre

funn fra den formative forskningen i en SWOT-analyse.

Oppgavens strategidel innebærer fire delmål, som ved oppnåelse skal bidra til å

nå kampanjens overordnede hovedmål. Følgende har vi utviklet proaktive

handlings- og kommunikasjonsstrategier, for å engasjere målgruppen gjennom

kampanjen. Deretter redegjør vi for de kreative tiltakene, som innebærer en

kampanjefilm, reklameplakater, et blogginnlegg, samt synlighet via AV-OGTILs

sosiale mediekanaler. Vi har følgende utformet en et media kit med

forslag til ulike kampanjetiltak, som presenteres i slutten av oppgaven. I

taktikkdelen redegjør vi for kampanjens valgte kanaler, som følgende er TV,

sosiale medier, utendørsreklame, brosjyre-utdeling på stands og et

arrangement. Deretter presenterer vi kampanjens budsjett og tidsplan, før vi

avslutningsvis gjennomgår en evalueringsprosess av kampanjens effekter og

resultat.
Beskrivelse
Bacheloroppgave i Kampanjeplanlegging fra Handelshøyskolen BI, 2017
Utgiver
Handelshøyskolen BI

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit