Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLeversen, Helene
dc.date.accessioned2017-11-16T09:06:21Z
dc.date.available2017-11-16T09:06:21Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2466591
dc.descriptionBacheloroppgave i Retail management fra Handelshøyskolen BI, 2017nb_NO
dc.description.abstractI dag er sosiale medier en stor del av mange menneskers hverdag i forhold til tidligere. Teknologien er i stadig utvikling og nye former for medier dukker opp. Aldri før, har kundene hatt så stor forbrukermakt ved å bruke sosiale medier som et verktøy for å kunne uttrykke sine meninger og gi tilbakemeldinger til bedriftene. Med så mange kommentarer og tilbakemeldinger, er det viktig at bedriften overvåker bruken av de sosiale mediene og bruker digitale verktøy som er skapt for akkurat dette. Verktøyene vil gi bedriften en mulighet til kunne å delta i samtalene, evt. bevise at man tar kritikken på alvor og at man er villig til å forbedre seg. Det å lære av å lytte til sine kunder og endre seg etter markedets behov, er en god strategi for å få et bedre omdømme og sterkere kunderelasjoner. Den nye teknologien gjør det enklere å ta vare på og utvikle eksisterende og nye relasjoner. Markedsføring på sosiale medier er ofte billigere enn på de tradisjonelle mediene siden mesteparten av kostnadene er knyttet til ressursene bak innholdet. Mulighetene for markedsføring og merkevarebygging er store, men bedriften må også være oppmerksom på at verdien til sosiale medier ikke bare ligger i spredningen av budskapet, men spesielt i evnen til å kunne hente innhold av verdi fra sine egne kunder. Formålet med oppgaven er å få et bedre innblikk i de ulike sosiale mediene og hvordan kundene bruker disse, samt hvilke tiltak en bedrift kan iverksette for å styrke sine kunderelasjoner. Ved å bruke relevant teori, ønsker jeg å synliggjøre ulike faktorer som kan bidra til at kunderelasjonen styrkes ved hjelp av sosiale medier. Jeg starter oppgaven med en innledning hvor jeg begrunner mine valg og skriver kort om valgt bedrift samt. problemstillingen, oppgavens oppbygning og oppgavens formål. Videre kommer den teoretiske forankringen hvor emner som; e-handel, sosiale medier, relasjonsbygging, relasjonsmarkedsføring og lojalitet står sentralt. Basert på omfattende litteratursøk på teori knyttet opp til disse emnene, har hovedfunnene til disse gitt meg grunnlaget for utformingen av spørreundersøkelsen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHandelshøyskolen BInb_NO
dc.subjectsalgsledelsenb_NO
dc.titleHvordan kan expert as dra nytte av sosiale medier for å styrke sine kunderelasjoner?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel