Show simple item record

dc.contributor.authorThomasli, Anne-Sofie
dc.contributor.authorMeyer, Siri Cathrin
dc.contributor.authorHjelle, Susanne
dc.date.accessioned2017-11-15T12:18:48Z
dc.date.available2017-11-15T12:18:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2466442
dc.descriptionBacheloroppgave i Prosjektledelse fra Handelshøyskolen BI, 2017nb_NO
dc.description.abstractDenne oppgaven handler om hvordan produktutviklingsprosjekter foregår. Vi har valgt å benytte oss av en kvalitativ metode gjennom individuelle dybdeintervjuer og observasjoner hos den norske møbelprodusenten ”Hjelle AS”. Modellen vi har anvendt i oppgaven er ”Stage-gate” av forfatter og forsker Robert Cooper (2011). Den har fungert både som struktur og oppsett for oppgaven, samt begrunnelse for bruk av spørsmål i dybdeintervjuene. Vår nye kunnskap om emnet viser at flere benytter seg av systematiske faser i denne typen prosjekter – og med god grunn. Ved å redusere ”time to market” øker tilfredsheten hos kundene i takt med bedriftens omsetning. Men er det alle prosjekter som har en klar plan med faser og evalueringspunkter? Bedriften vi har tatt utgangspunkt i har mange års erfaring i produktutviklingsbransjen. Vi har sett flere likhetstrekk mellom praksis og teori. Imidlertid har bedriften et forbedringspotensial det er mulig å gjøre noe med – hvis ønskelig. Produktutviklingsprosjekter kan løses på mange måter.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHandelshøyskolen BInb_NO
dc.subjectprosjektledelsenb_NO
dc.titleProduktutviklingsprosjekt - ett steg om gangennb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record