Show simple item record

dc.contributor.authorGaustad, Terje
dc.date.accessioned2017-08-09T12:39:05Z
dc.date.available2017-08-09T12:39:05Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationPraktisk økonomi og finans, 2017, 33(2), 203-219nb_NO
dc.identifier.issn1501-0074
dc.identifier.issn1504-2871
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2450303
dc.descriptionAkseptert og fagfellevurdert versjon av artikkelen. Forlagets publikasjoner er tilgjengelige via www.idunn.nonb_NO
dc.description.abstractDigitalisering av kultur og underholdning skaper ofte forventninger om økt mangfold, både i tilbud og konsum. Dette var også et av målene da staten bidro økonomisk til at Norge i 2012 ble første land i verden med digitalt utstyr i alle kinoer. I denne artikkelen sammenligner jeg både filmtilbud og kinobesøk i 2008 og 2013 for å undersøke om digitaliseringen faktisk bidro til økt mangfold. Resultatene viser at lang flere filmer vises på kino etter digitaliseringen, men at publikum i større grad flokker seg om de mest populære.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetnb_NO
dc.titleDet smale mangfoldet: Kinomarkedet etter digitaliseringennb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.source.journalPraktisk økonomi og finansnb_NO
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.18261/issn.1504-2871-2017-02-05
dc.description.localcode1, Forfatterversjonnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record