Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSelnes, Fred
dc.contributor.authorStaude, Cecilie
dc.date.accessioned2017-07-20T08:28:16Z
dc.date.available2017-07-20T08:28:16Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationMagma, 20(2017)4, 22-29nb_NO
dc.identifier.issn1500-0788
dc.identifier.issn1500-6069
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2449115
dc.descriptionVersjon i BI Brage er som publisert i tidsskriftets papirutgave. Forlagets e-utgave er tilgjengelig fra www.magma.nonb_NO
dc.description.abstractI denne artikkelen redegjør vi for hvordan bedrifter bør jobbe for å lykkes med reklame på Facebook. En undersøkelse blant brukere av Facebook viser at de fleste er negative til reklame på Facebook og er bekymret for at Facebook skal misbruke personlig informasjon. Likevel finnes det en relativt stor gruppe med brukere av Facebook som opplever reklamen her som mer relevant og nyttig enn reklame i andre kanaler. De som opplever reklamen som nyttig, er også mindre bekymret for at Facebook misbruker personlig informasjon. Dette funnet støttes av privacy calculus-teorien, som sier at folk avveier nytteverdien av å gi fra seg personlig informasjon opp mot risikoen eller kostnadene ved å gi fra seg denne typen informasjon. Annonsørene bør være klar over at mange er negative til reklamen de får, også på Facebook, og at dette vil redusere effekten av reklamen. Videre bør annonsørene tilstrebe å utnytte tilgjengelige brukerdata fra Facebook til å gjøre sin reklame mer nyttig og relevant for dem som mottar den. Det betyr at de i større grad bør differensiere reklamebudskapene på Facebook mot ulike målgrupper, og derfor ikke bruke Facebook til massemarkedsføring hvor annonsøren har samme budskap til alle. For å utnytte potensialet i Facebook må annonsørene sørge for at de har dyp kundeinnsikt basert på grundige analyser, slik at de bedre kan utnytte de data om brukerne som er tilgjengelige på Facebook.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherFagbokforlaget i samarbeid med Econanb_NO
dc.titleHvordan lykkes med reklame på Facebook?nb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.source.journalMagmanb_NO
dc.description.localcode1, OAnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel