• Bacheloroppgave - Salgsledelse og personlig salg 

      Newman, Fredrik; Nuland, Peder (Bachelor thesis, 2019)
      Konkurransen mellom aktører i markedet er under stadig økning både nasjonalt og internasjonalt. Salg gjennom tradisjonelle og digitale kanaler er ikke lenger tilstrekkelig. Begrepet kundetilfredshet og kundelojalitet har ...
    • Bacheloroppgave Adams Matkasse 

      Einmo, Sindre Neppelberg; Monsen, Synne Cathrine (Bachelor thesis, 2020)
      Varehandelen er i stor endring, og det stilles nå større krav til kompetanse og dyktige selgere. Med dette som utgangspunkt ønsker vi i vår bacheloroppgave å se på hvordan bruk av coaching vil kunne forbedre salgsferdigheter ...
    • Fjordkraft 

      Laukas, Magnus Olafsen; Eide, Fredrik Graue (Bachelor thesis, 2020)
      Denne oppgaven handler om hvordan en bedrift lykkes med implementering av CRM og hva det har å si for de ansatte. Det belyses hva CRM er, hvordan implementere det, hva det har å si for de ansatte og hvordan det vil ...
    • Hva er organisasjonens endringsvillighet i henhold til kundens kjøpsprosess? 

      Haver-Mathiesen, Ferdinand; Lager, Jens (Bachelor thesis, 2019)
      I norsk varehandel har det skjedd store endringer, og de pågår enda. Dette fører til store utfordringer for mange bedrifter og krever endringer hos store organisasjoner. Siden 1990-tallet har det foregått en digitaliseringsbølge ...
    • Hvordan kan Ing Yngve Ege benytte seg av inbound marketing og CRM for å effektivisere en prospekteringsfase 

      Borlaug, Håkon (Bachelor thesis, 2021)
      I denne oppgaven så har jeg hatt et samarbeid med Ing Yngve Ege AS. Bedriften operere innenfor bransjen «mekanisk industri», og driver med salg av produkter og innredning til norsk mekanisk industri. Deres kunder består ...
    • Hvordan løse hindringer ved implementering av CRM-systemer 

      Fagerlie, Jonas; Lie, Even Andreas (Bachelor thesis, 2020)
      Oppgaven tar for seg de mange mytene bedrifter har når det kommer til å investere i et CRM-system. Ved å ta for oss tidligere teoriområder rundt CRM og forskningslitteratur om markedsorientering har vi forstått det slik ...
    • Hvordan motivere selgerne i Power til å skape en vinnende salgskultur 

      Stuhr, Cecilie; Jacobsen, Marte Tarlebø (Bachelor thesis, 2020)
      Temaet i denne bacheloroppgaven er motivasjon med følgende problemstilling: Hvordan motivere selgerne i Power til å skape en vinnende salgskultur. Vi har igjennom oppgaven tatt i brukt motivasjonsteorier som forklarer ...
    • Key Account Management 

      Aaland, Kenneth (Bachelor thesis, 2020)
      I denne oppgaven er det blitt samarbeidet med Nordfjord Kjøtt og utvalgte Rema 1000 butikker. Nordfjord Kjøtt ble etablert i 1965 og har siden 1998 produsert og levert kjøttprodukter til Rema 1000. Partene har en eksklusiv ...
    • Key Account Management i Sparebank 1 SR-Bank En bacheloroppgave om optimalisering av digitale systemer i SRBank 

      Thorsheim, Fredrik; Hinna, Sofie; Nessa, Aleksander Nygård (Bachelor thesis, 2021)
      Konkurransen på markedet blant bankbransjen i Norge har økt betydelig. Sammen med en økning i IKT-utviklingen har bankene i Norge tatt i bruk digitale systemer i den daglige driften. Dette har skapt et stort konkurransefortrinn ...
    • Kopernicus 

      Bettina, Leegaard; Emilie, Stokke; Norberg, Vendela Josefina Geirsdotter (Bachelor thesis, 2019)
      I denne oppgaven har vi tatt for oss bedriften Kopernicus, og om en potensiell digitalisering av “behovsfasen” i salgsprosessen, er realistisk. På bakgrunn av dette, har vi utarbeidet følgende problemstilling: «Vil det ...
    • Kundelojalitet hos Secret Edition Zoo 

      Svendsen, Anne Madeleine Lindblad (Bachelor thesis, 2020)
      Denne oppgaven omhandler styrking av kundelojaliteten hos Secret Edition Zoo. Oppgaven tar for seg følgende problemstilling: Hvordan kan Secret Edition Zoo styrke sin kundelojalitet gjennom kundetilfredshet og gode ...
    • Kundelojalitet, kundetilfredshet og gode kunderelasjoner hos Advania 

      Løvås, Kristine; Gilje, Cathrine Larsen (Bachelor thesis, 2021)
      Denne oppgaven handler om hvor mye kundelojalitet og kundetilfredshet har å bety for å opprettholde gode kunderelasjoner, samtidig skape nye og langsiktige kundeforhold. IT- markedet er et stort marked med mange konkurrenter ...
    • Motivasjonsstudie av telefonselgere fra generasjon X og generasjon Y 

      Mørk, Edvard (Bachelor thesis, 2019)
      Min bacheloroppgave handler om motivasjon av telefonselgere fra generasjon X og generasjon Y. Jeg valgte motivasjon som hovedtema, da jeg finner motivasjon knyttet til salgsyrker svært spennende og samtidig noe jeg ...
    • Salg av lavinteresse-tjenester 

      Tjelta, Ole Bjørn Trevland (Bachelor thesis, 2021)
      Majoriteten av mennesker anerkjenner begrepet salg. Gjennom salg blir relasjoner og verdier skapt. Salg er også en av di viktigste aktivitetene i en bedrift. Som privatperson er man ofte godt kjent med telefonselgere, ...
    • SARTOR STORSENTER 

      Nyhus, Ingrid Kvamme; Helgesen, Pia Charlotte Deinboll (Bachelor thesis, 2021)
      Hensikten med denne oppgaven var å undersøke hvordan senterledelsen på Sartor Storsenter kan benytte ulike motivasjonsmetoder for å stimulere innsats og bedre selgerprestasjoner blant butikksjefene på senteret. Vi var ...
    • Skoringen - Hvordan kan Skoringen forbedre sine selgerprestasjoner? 

      Villa, Carl Fredrik Erlandsen; Røthe, Bendik (Bachelor thesis, 2021)
      Denne bacheloroppgaven er skrevet på bakgrunn av vår fordypning innenfor faget Salgsledelse og personlig salg. Innledningsvis i oppgaven presenteres Skoringen, vår samarbeidsbedrift, formålet med denne bacheloroppgaven ...
    • Smart Media AS 

      Botn-Langøy, Aleksander Andre; Buarø, Andreas; Hoem, Tom Alexander (Bachelor thesis, 2019)
      Vår oppgave er inndelt i seks deler. 1.0 - Innledning og problemstilling Vår bacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg BTH 32031 bygger videre på vår fordypningsoppgave, der fokuset var å se hvordan Key Account ...