• Key Account Management 

      Mork, Martine Johanne Torgvær; Rønneberg, Odd Erich (Bachelor thesis, 2023)
      Bacheloroppgaven er skrevet i forbindelse med faget Salgsledelse & Personlig salg BTH 3630 og i samarbeid med If Skadeforsikring NUF. Hovedtema i oppgaven er Key Account Management og relasjonsbygging. Problemstillingen ...
    • Key Account Management i Sparebank 1 SR-Bank En bacheloroppgave om optimalisering av digitale systemer i SRBank 

      Thorsheim, Fredrik; Hinna, Sofie; Nessa, Aleksander Nygård (Bachelor thesis, 2021)
      Konkurransen på markedet blant bankbransjen i Norge har økt betydelig. Sammen med en økning i IKT-utviklingen har bankene i Norge tatt i bruk digitale systemer i den daglige driften. Dette har skapt et stort konkurransefortrinn ...
    • Key Account Management og relasjonsbygging 

      Aukrust, Mikkel; Selnæs, Olav; Dahle, Bjørn Erik Øverland (Bachelor thesis, 2014-09-10)
      I denne oppgaven har vi samarbeidet med Atea AS Trondheim. I Norge har de ca. 1600 ansatte fordelt på 23 kontorer spredt rundt omkring i landet. Vi har tatt utgangspunkt i Atea sitt B2B (Business to Business) marked mot ...
    • KI-laget musikk- Lyden av av fremtiden? 

      Pram, Henrik Moksness; Bergset, Eivind; Børresen, Julie Dahlen (Bachelor thesis, 2021)
      Formålet med oppgaven er å identifisere hvilke holdninger konsumentene har til musikk skrevet av kunstig intelligens, hva som danner dem og om holdningene varierer utifra hvordan musikken blir konsumert. Derav fikk vi ...
    • Kinas økonomiske vekst etter 1978 

      Jensen, Preben Tellevik; Andersen, Daniel Wiig; Teien, Andreas Ellingsen (Bachelor thesis, 2023)
      Denne studien undersøker hvilke faktorer som har drevet den økonomiske veksten i Kina. Vi vurderer betydningen av kapitalakkumulering, investeringer i humankapital, og adopsjon av allerede eksisterende teknologi fra mer ...
    • Kjennskap og Konsepttesting for Ringve Museum 

      Pedersen, Margrethe Rangø; Dyrnes, Ingrid Sevaldsen (Bachelor thesis, 2010-10-15)
      Ringve Museum ønsker at flere i lokalbefolkningen skal benytte seg av museets tilbud. Målgruppen lokalbefolkningen sees på som et viktig segment å nå bedre ut til. Dette for at Ringve slik skal kunne jevne ut sesongene og ...
    • Kjøpekraftsparitet og den norske kronen 

      Gjertsen, Fredrik; Sundt, Sophie Emilie; Kiil, Ian Benjamin (Bachelor thesis, 2021)
      I denne oppgaven benytter vi oss av konkurransekursindeksen (KKI) og euro for å undersøke om relativ kjøpekraftsparitet gjelder mellom Norge og utvalgte handelspartnere i perioden 1999-2020. Innledningsvis presenterer ...
    • Kjøresimulator i trafikkopplæringen 

      Kongshaug, Nora Fredly; Gjørsvik, Lotte Solvik; Gausen, Kari (Bachelor thesis, 2020)
      Denne bacheloroppgaven i markedsføringsledelse ved BI Trondheim ble skrevet våren 2020 i samarbeid med trafikkskolen Way. Way er en av få aktører i Norge som tilbyr simulatorbasert trafikkopplæring, og dette vekket en ...
    • Klageatferd og barrierer: En undersøkelse av misfornøyde forbrukeres intensjon til å klage direkte til bedriften 

      Røstadsand, Synne Johanne Eikeland; Mofjell, Cornelia (Bachelor thesis, 2023)
      Denne studien handler om klageatferd og ulike barrierer knyttet til det å klage. Til tross for at bedrifter jobber for nullfeilprinsippet, er dette som regel umulig å oppnå i realiteten. Som resultat blir kunder av og ...
    • #klammakompis 

      Staumo, Grethe Alexandra; Eriksson, Eva Malin; Viken, Lise Marie (Bachelor thesis, 2019)
      Vi har i arbeidet med denne oppgaven utarbeidet en holdningskampanje med avdelingen for seksuell helse i Helsedirektoratet. Målgruppen for denne kampanjen er unge voksne mellom 20-25 år, som er seksuelt aktive og ikke i ...
    • Klimakostnadenes påvirkning på norsk petroleumsvirksomhet til havs 

      Morterud, Ole Eintveit; Krüger, Martin; Bratthammer, Samuel Langeland (Bachelor thesis, 2023)
      Denne bacheloroppgaven innen anvendt makroøkonomi undersøker karbonkostnader og deres innvirkning på norsk petroleumssektors lønnsomhet. Gjennom en omfattende analyse av karbonpriser, utslippstrender og scenarioer, presenteres ...
    • KLP Banken - En liten bank i et stort konsern 

      Hauge, Marthe Bjerkelien; Aarsnes, Runar Digernes; Eikås, Hanna Monslaup (Bachelor thesis, 2018)
      Vi har i denne oppgaven samarbeidet med KLP Banken, en strategisk forretningsenhet i KLP-konsernet. Formålet med oppgaven har vært å undersøke hvordan banken jobber for å oppnå sine egne mål, og samtidig operere i ...
    • KO Consulting : etablering og vekst 

      Kjellgreen, Trude; Myhre, Per Olav; Opsahl, Kristina (Bachelor thesis, 2012-10-18)
      Vi har i denne oppgaven tatt for oss områder knyttet til etablering og vekst for konsulentselskapet KO Consulting. KO Consulting er en studentbedrift som driftes av tre studenter ved BI Trondheim, og bedriften leverer ...
    • Kommunikasjon i prosjekter 

      Blankson, Linda (Bachelor thesis, 2016)
      I denne besvarelsen har jeg tatt for meg fagområdet prosjektledelse med fokus på kommunikasjon og med utgangspunkt i et prosjekt i Coop. Bakgrunnen for dette prosjektet er at Coop har kjøpt ICA og skal omprofilering og ...
    • Kommunikasjon ved bruk av to ulike gjennomføringsstrategier i samme prosjekt 

      Komarcic, Kristina (Bachelor thesis, 2020)
      Prosjekt Autosys er et prosjekt på vegne av Statens Vegvesen. Gjennomføring av prosjektet er blitt forsøkt å utføres to ganger tidligere, både i 2002 og 2008. Et prosjekt som i utgangspunktet skulle koste 285 millioner ...
    • Kommunikasjon, kundehåndtering og relasjonsbygging 

      Storflor, Vegard; Thorgård, Mats Svensson; Ystad, Håkon Andreas (Bachelor thesis, 2014-09-10)
      I vårt fordypningsfag salgsledelse og personlig salg har vi i vår bacheloroppgave valgt å se nærmere på temaene kommunikasjon, personlig salg, servicekvalitet, kundetilfredshet, lojalitet og relasjoner. Vår bachelor ...
    • Kommunikasjonskampanje for Propeller Recordings - Sløtface 

      Dahle, Nelia Christelle Rodrigues; Rydningen, Pernille Adelsten (Bachelor thesis, 2017)
      Denne kampanjen er utarbeidet for plateselskapet Propeller Recordings, og deres artist Sløtface. Kampanjen skal Skape økt kjennskap hos målgruppen til Sløtface, samt tydeliggjøre deres posisjon i markedet. Våre kvalitative ...
    • Komparativ analyse av oljeprissjokkene i 1986 og 2014 

      Gundersen, Camilla Lillebø; Helgeland, Anne Gro; Bryne, Hilde (Bachelor thesis, 2019)
      Det norske oljeeventyret startet i 1969, og siden den gang har Norge vært gjennom flere oljekriser. I 1986 ble oljebransjen rammet av et tilbudssjokk, der oljeprisen stupte fra 30 USD fatet til 10 USD fatet. Et forholdsvis ...
    • Kondomøyeblikket 

      Lillesæter, Marie Røri; Minsaas, Kornelia; Koppang, Lisa Thesen (Bachelor thesis, 2018)
      I denne bacheloroppgaven har vi utviklet en holdningskampanje i samarbeid med avdeling for barne- og ungdomshelse, herunder seksuell helse i Folkehelsedivisjonen underlagt Helsedirektoratet. Kampanjens målgruppe er seksuelt ...
    • Konflikt og jobbsikkerhet 

      Knapskog, Malin Endestad (Bachelor thesis, 2018)
      Denne oppgaven tar for seg hvordan ulike nivåer i en organisasjon opplever konflikt, konflikthåndtering og jobbsikkerhet. For å kunne undersøke dette nærmere er det brukt en kvalitativ metode med individuelle dybdeintervju ...