• Investeringsanalyse for Trondheim Havn 

      Selseth, Ida; Lyngstad, Leena Mari (Bachelor thesis, 2010-10-19)
      I denne bacheloroppgaven har vi gjennomført en investeringsanalyse i ny hurtigbåtterminal og gjestebåthavn på Brattørkaia i Trondheim. Prosjektet skal gjennomføres av Trondheim Havn høsten 2012. Formålet med oppgaven er å ...
    • Investeringsanalyse Scrubber 

      Usterud, Felix Stridsberg; Haug, Ivar Hagalid; Jacobsen, Mikkel Kayser (Bachelor thesis, 2020)
      I 2018 vedtok International Maritime Organization (IMO) at lovlig grense for svovelinnhold i drivstoff reduseres fra 3,5% til 0,5% globalt, og fra 0,5% til 0,1% innenfor ECA-områder. Vedtaket trådte i kraft 1. januar ...
    • Investeringsanalyse- Nordlys 

      Rørvik, Markus Emil; Storhaug, Bård kristian Børningstad; Hyvang, Edvard (Bachelor thesis, 2021)
      Formålet med oppgaven er å gjennomføre en investeringsanalyse i et nytt hybridfartøy for Nordnes AS. Prosjektet Nordlys vil øke rederiets produksjonskapasitet og dermed redusere kostander i form av drivstoffbesparelse. Den ...
    • Investorers atferd og holdninger til equity crowdfunding Hvordan kan Folkeinvest engasjere folk til å spare og investere med folkefinansiering? 

      Storkås, Eirik; Einarsen, Simon Aakeberg (Bachelor thesis, 2021)
      Med inntoget av aksjebasert folkefinansiering har flere tidligfaseselskaper fått muligheten for finansiering, samt at flere private mennesker har fått muligheten til å støtte og investere i oppstartsbedrifter. Sammen med ...
    • Involvering av nøkkelinteressenter før første spadetak : En undersøkelse av nøkkelinteressenthåndtering i tidlige faser ved bygging av et utskipningsanlegg 

      Alsberg, Ola; Tjeldflåt, Therese Christina; Steien, John Erik (Bachelor thesis, 2019)
      Oppgaven tar for seg et prosjekt om bygging av et utskipningsanlegg for kalk i Verdal. Havneselskapet, et regionalt havneselskap i Trøndelag, er ansvarlig for prosjektet på oppdrag fra to bedrifter innen henholdsvis kalk ...
    • Irritasjonsmomenter knyttet til e-postmarkedsføring 

      Løkken, Mari; Granheim, Lise Vee; Hegle, Benedicte Schøien (Bachelor thesis, 2019)
      E-post fortsetter å være en av internettets mest velutviklede markedsføringskanaler. Kanalen er både effektiv og populær. E-post er den kanalen forbrukere foretrekker i kommunikasjonen med en bedrift. En undersøkelse ...
    • Jeg, mitt selvbilde og reklamen: selvkongruens og personlig markedskommunikasjons interaksjonseffekter på holdninger og følelser til reklamen 

      Reppen, Ingrid Andenes; Lifjell, Emilie Leiråmo (Bachelor thesis, 2021)
      Reklamer finner vi over alt og forbrukere blir stadig eksponert for markedskommunikasjon i ulike digitale kanaler. Digital markedsføring er derfor viktigere enn noen gang. Formålet med vår oppgave er å undersøke ...
    • Kampanjeplan - Bergen Høyre 

      Sunde, Henrik Pettersen; Kristiansen, Didrik Georg (Bachelor thesis, 2019)
      Oppgaven du snart leser tar for seg en kommunikasjonskampanje utarbeidet for Bergen Høyre. Målet med kampanjen er å bistå Bergen Høyre med valgseier gjennom å tiltrekke seg yngre velgere. Målgruppen er satt til elever ...
    • Kampanjeplan for Atea, 100%-klubben 

      Nilsson, Lina Sofia Maria; Ihle, Thea; Melkeraaen, Magnus (Bachelor thesis, 2021)
      I denne bacheloroppgaven har vi utviklet en kampanjeplan på vegne av virksomheten Atea Norge og deres initiativ 100%-klubben. Initiativet har som formål og bidra til bærekraftig IT-drift blant norske virksomheter, gjennom ...
    • Kampanjeplan for Dinutvei 

      Kingell, Lise Juvkam; Granberg, Maria Hannisdal (Bachelor thesis, 2020)
      I denne bacheloroppgaven har vi utarbeidet en informasjonskampanje på vegne av DinUtvei som er en nasjonal veiviser ved vold og overgrep. Kampanjen har fått navnet “Den usynlige volden”. Hensikten med kampanjeplanen er ...
    • Kampanjeplan for FJONG "Sammen skaper vi et miljøvennlig klesskap" 

      Tysnes, Thea Johanne Wiken; Marinas, Amalie (Bachelor thesis, 2018)
      Denne bacheloroppgaven er vårt avsluttende prosjekt i PR- og markedskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI, Oslo. Oppgaven presenterer en kampanjeplanlegging for delingstjenesten Fjong - som setter tilgang fremfor eierskap ...
    • Kampanjeplan for Helsedirektoratet 

      Nordheim, Rebekka; Flakne, Johanne Brandal; Knutzen, Andrea Takle (Bachelor thesis, 2021)
      Vi skriver vår avsluttende bacheloroppgave i Kommunikasjonsledelse ved Handelshøyskolen BI. Oppgaven har blitt utarbeidet i samarbeid med Helsedirektoratet, og hensikten er å lansere en applikasjon med navnet Påfyll. Bakgrunnen ...
    • Kampanjeplan for Kode kunstmuseer og komponisthjem 

      Valvik, Sandra Lillesalt; Bjørkedal, Veronika Dale; Gjerde, Karoline (Bachelor thesis, 2018)
      I denne oppgaven vil vi presentere en integrert kommunikasjonskampanje vi har utarbeidet for Kode kunstmuseer og komponisthjem i Bergen. Hensikten med kampanjen er å øke besøkende av målgruppen studenter i alderen 18-25 ...
    • Kampanjeplan for Norsk Gjenvinning "Det finnes ikke søppel mer" 

      Rikartsen, Sunniva; Miguez, Remi; Riddebäck, Malin Anna (Bachelor thesis, 2019)
      I denne bacheloroppgaven har vi utviklet en kampanjeplan på vegne av selskapet Norsk Gjenvinning, som arbeider med å gjenvinne avfall til resirkulerte råvarer. Selskapet har en visjon om at avfall er løsningen på fremtidens ...
    • Kampanjeplan for valgdirektoratet 

      Abrahamsen, Lindis; Bruun-Olsen, Nora Slinning (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven vil vi presentere en kommunikasjonskampanje utarbeidet for Valgdirektoratet. Hensikten med kampanjen er å øke valgdeltakelsen i målgruppen unge i alderen 20 til 24 år. Kampanjen er utarbeidet med utgangspunkt ...
    • Kampanjeutvikling for Nordisk Film Kino, ved Victoria kino 

      Tøsdal, Malin; Humlekjær, Helene; Axelsen, Ninni Therese (Bachelor thesis, 2016)
      Vi har i denne oppgaven utviklet en integrert kommunikasjonskampanje i bachelorprogrammet PR og markedskommunikasjon. Kampanjeplanen er utarbeidet for Nordisk Film Kino, og tar utgangspunkt i organisasjonens ønske om å ...
    • Kan bruken av AI-generert tekst i markedsmateriell gi like stor grad av tillit, som innhold utformet av markedsføringsstudenter? 

      Mælan, Ronja Enebakk; Moksnes, Emma Madhuri; Brøndbo, Bodil Emilia Ruud (Bachelor thesis, 2023)
      I denne oppgaven redegjøres det for forskjellene mellom tekst utviklet av markedsføringsstudenter, og tekst utviklet med kunstig intelligens ved hjelp av et forsøk. De to tekstene ble utviklet til to respektive annonser, ...
    • Kan norske eksportører av laks justere prisen i ulike marked som følge av endringer i valutakursen? 

      Schistad, Hans Bøgseth; Kawkabishad, Diako; Sæther, Andrea Wiggen (Bachelor thesis, 2021)
      Formålet med denne bacheloroppgaven er å analysere forekomsten av prisdiskriminering blant norske lakseeksportører. Oppgaven starter med et dypdykk i den norske eksporten av laks, før den videre ser på den globale kon ...
    • Key Account Management 

      Snopestad, Gina Heksem; Keiserås, Hanne; Eide, Aina (Bachelor thesis, 2013-12-18)
      I denne oppgaven har vi samarbeidet med Essential Solutions AS. Selskapet ble startet i 2012 og satser på markedet for små og mellomstore bedrifter (SMB – markedet). Da de er nye på markedet er det viktig med god ...
    • Key Account Management 

      Aaland, Kenneth (Bachelor thesis, 2020)
      I denne oppgaven er det blitt samarbeidet med Nordfjord Kjøtt og utvalgte Rema 1000 butikker. Nordfjord Kjøtt ble etablert i 1965 og har siden 1998 produsert og levert kjøttprodukter til Rema 1000. Partene har en eksklusiv ...