Blar i Bachelor på emneord "markedsføringsledelse"
Viser treff 21-40 av 63
-
Hvilken effekt har opplevde fordeler ved lojalitetsprogram på programlojalitet og kundelojalitet?
(Bachelor thesis, 2020)En rekke bedrifter benytter seg i dag av lojalitetsprogrammer som et tiltak for å stimulere til kundelojalitet. For å bygge kundelojalitet, er det en forutsetning at lojalitetsprogrammene oppleves som verdifullt for ... -
Hvilken effekt har ulike organisatoriske responser på Word of Mouth, kundetilfredshet og gjenkjøps-intensjon?
(Bachelor thesis, 2022)Profesjonell kundeklagehåndtering er en mangelvare hos norske bedrifter. Dette kommer som følge av at virksomheter verken forstår konsekvensen eller verdien i en vellykket Service Recovery(SR). Lange telefonkøer, arrogante ... -
Hvilken påvirkningskraft har mikroinfluencere på kjøpsintensjonen til unge forbrukere?
(Bachelor thesis, 2023)Denne oppgaven er utarbeidet med et eksplorativt og deskriptivt undersøkelsesdesign, som delt inn i syv hoveddeler. Først presenteres problemstillingen, deretter presenteres relevant teori og forskning. Vi har hentet ... -
Hvor effektivt er gamification for å stimulere til bærekraftige kjøpsbeslutninger i klesbransjen?
(Bachelor thesis, 2023)Denne oppgaven omhandler hvordan aktører i klesbransjen kan stimulere bærekraftige kjøpsbeslutninger ved å implementere spill-elementer som et virkemiddel for å dulte forbrukeren i en bærekraftig retning. Bakgrunnen for ... -
Hvor går grensen mellom personifisering og personvern?
(Bachelor thesis, 2019)Forfatterne av dette studiet har analysert den økende bruken av personlig markedsføring og forbrukernes personvernsbekymring som en konsekvens av denne. Hensikten med oppgaven er å finne ut hvilken påvirkning den ... -
Hvordan bygge merkeassosiasjoner for en nettbutikk i et konkurransepreget marked, og hvordan den digitale kundereisen påvirker merkevarebyggingen
(Bachelor thesis, 2019)I denne oppgaven har vi sett på netthandel og hvordan kundereisen har utviklet seg i sammenheng med teknologien. Internett har gjort det enklere for kunder å hente informasjon om produkter og tjenester, måten kunder ... -
Hvordan endres fysiske butikker innen klesbransjen som følge av økende konkurranse fra netthandel?
(Bachelor thesis, 2020)Klesbransjen er i dag preget av svært tett konkurranse, både fra aktører som benytter seg av fysiske butikker, nettbutikker og andre multikanaler. Det oppstår stadig flere konsepter som gjør bransjen mer variert og ... -
Hvordan kan Bareksten gin bygge sterke merkeassosiasjoner? Utfordringer knyttet til ulovlig markedsføring av alkohol i Norge.
(Bachelor thesis, 2023)I denne oppgaven har vi sett på hvordan Bareksten gin kan skape ønskede merkeassosiasjoner i et marked hvor markedsføring er ulovlig. Først har kartlagt forbrukernes nåværende assosiasjoner til både Bareksten gin og en ... -
Hvordan kan dulting bidra til å redusere matsvinn i norge?
(Bachelor thesis, 2020)Denne bacheloroppgaven tar for seg dulting i dagligvarehandelen. Temaet dulting har fått større oppmerksomhet i senere tid og dreier seg om å lede forbrukeren til å ta bedre avgjørelser både for seg selv og samfunnet. ... -
Hvordan kan Møller Bil Stavanger utnytte sitt CRM-system for å styrke kunderelasjonene til bedriften
(Bachelor thesis, 2023)I vår bacheloroppgave i Salgsledelse og personlig salg har vi tatt for oss virksomheten Møller Bil Stavanger. Vi har knyttet denne bedriften opp mot problemstillingen vår som tar for seg temaene kunderelasjoner og Customer ... -
Hvordan oppnå lojalitet i mikromobilitetsmarkedet – et Oslo Bysykkel studie
(Bachelor thesis, 2021)Klimaendringer, ressursmangler og ny teknologi har ført til en ny type forbrukeratferd i delingsøkonomien. Teknologien har gjort det enklere enn noen gang å søke etter og handle varer og tjenester over internett. Fra ... -
Hvordan påvirker ambassadørmarkedsføring nettbutikkers merkeverdi?
(Bachelor thesis, 2023)Det har de siste årene vært et større fokus på ambassadørmarkedsføring innen netthandel, hvor flere digitale merkevarer har slengt seg på trenden for å skape mer autentiske relasjoner med sine kunder. Ambassadørmarkedsføring ... -
Hvordan påvirker produkter med høy involveringsgrad kundenes kjøpsprosess ved handel i butikk eller på nett?
(Bachelor thesis, 2020)Formålet med utredningen er å få en bredere forståelse av hvordan produkter med høy involveringsgrad påvirker forbrukerens kjøpsprosess i butikk og på nett, med utgangspunkt i klesbransjen. Valg av bransje baserer seg ... -
Hvordan påvirker strømkrisen og andre faktorer forbrukeres holdning til solcellepanel?
(Bachelor thesis, 2023)Denne bacheloroppgaven tar i all hovedsak for seg markedspotensialet til solcellepaneler i forbrukermarkedet. Dette ønsket vi å se i lys med de pågående høye strømprisene vi har blitt utsatt for de siste årene, og ønsket ... -
Hvordan spiller kjønn en rolle for formuleringen av et reklamebudskap i skjønnhet og kosmetikkbransjen?
(Bachelor thesis, 2023)Denne bacheloroppgaven har som hensikt å undersøke hvordan kjønnsbasert reklame påvirker formuleringen av et reklamebudskap i skjønnhet og kosmetikk bransjen. Denne bransjen er kjent for å produsere og markedsføre produkter ... -
Inbound marketing: «Hvordan kan inbound marketing utvikle gode kunderelasjoner i bedriftsmarkedet (B2B)?»
(Bachelor thesis, 2019)Temaet for denne bacheloroppgaven omhandler hvordan den digitale markedsføringsstrategien inbound marketing kan bidra til å utvikle gode kunderelasjoner i bedriftsmarkedet. Fokuset er spesielt rettet mot bruk av ... -
Irritasjonsmomenter knyttet til e-postmarkedsføring
(Bachelor thesis, 2019)E-post fortsetter å være en av internettets mest velutviklede markedsføringskanaler. Kanalen er både effektiv og populær. E-post er den kanalen forbrukere foretrekker i kommunikasjonen med en bedrift. En undersøkelse ... -
Key Account Management
(Bachelor thesis, 2023)Bacheloroppgaven er skrevet i forbindelse med faget Salgsledelse & Personlig salg BTH 3630 og i samarbeid med If Skadeforsikring NUF. Hovedtema i oppgaven er Key Account Management og relasjonsbygging. Problemstillingen ... -
Kjøresimulator i trafikkopplæringen
(Bachelor thesis, 2020)Denne bacheloroppgaven i markedsføringsledelse ved BI Trondheim ble skrevet våren 2020 i samarbeid med trafikkskolen Way. Way er en av få aktører i Norge som tilbyr simulatorbasert trafikkopplæring, og dette vekket en ... -
Klageatferd og barrierer: En undersøkelse av misfornøyde forbrukeres intensjon til å klage direkte til bedriften
(Bachelor thesis, 2023)Denne studien handler om klageatferd og ulike barrierer knyttet til det å klage. Til tross for at bedrifter jobber for nullfeilprinsippet, er dette som regel umulig å oppnå i realiteten. Som resultat blir kunder av og ...