Show simple item record

dc.contributor.authorKrøglid, Helene
dc.contributor.authorTafjord, Josefine Vadset
dc.date.accessioned2017-02-01T16:01:24Z
dc.date.available2017-02-01T16:01:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2429210
dc.descriptionBacheloroppgave i Retail management fra Handelshøyskolen BI, 2016nb_NO
dc.description.abstractTemaet for denne bacheloroppgaven er fordelsprogram, der vi har kommet frem til følgende problemstilling: “Er fordelsprogram utslagsgivende ved valg av butikk?: med Kiwi som case” Oppgaven starter med en presentasjon av dagligvarebransjen, Kiwi og en oversikt over fordelsprogrammene. Videre følger teoridelen med teoretiske sammenhenger som fordelsprogram, lojalitetsstigen, CRM og kjøpsprosessen. Teoridelen er oppsummert i en forskningsmodell. Metodedelen er bygget opp med utgangspunkt i forskningsprosessen, og er utformet med et eksplorativt -og deskriptivt design. Videre er det utarbeidet et analyseformål for å kartlegge om fordelsprogram er utslagsgivende ved valg av butikk. Undersøkelsesspørsmålene bidrar til å bygge opp under analyseformålet og blir presentert før analysen. Dataene er samlet inn ved bruk av en kvantitativ spørreundersøkelse og informasjon fra Marketingsjef i Kiwi, Jacob Rolland. Datasettet er videre analysert ved hjelp av programmene JMP og Qualtrics. Resultatene som fremkommer av undersøkelsen er at fordelsprogram er lite utslagsgivende ved valg av butikk. Likevel viser teorien og tall fra Rolland at medlemmer av fordelsprogram handler mer, er mer lojale og har et høyere snittkjøp. På bakgrunn av dette er det kommet frem til flere tiltak som vil øke betydningen av fordelsprogram ved valg av butikk.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHandelshøyskolen BInb_NO
dc.subjectretail managementnb_NO
dc.subjectvarehandelsledelsenb_NO
dc.titleBacheloroppgave i Retail Managementnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record