• Å estimere handelsområder uten å følge kundene hjem 

      Hunneman, Auke; van Oest, Rutger D. (Journal article; Peer reviewed, 2012)
      Det er svært viktig å forstå den geografiske utstrekningen for varehandelsområder i detaljhandel. Gjeldende metoder for å tegne opp varehandelsområder er basert på undersøkelser og data fra lojalitetskort. Disse tilnærmingene ...
    • Håndtering av kundeklager 

      van Oest, Rutger D.; Knox, George (Journal article; Peer reviewed, 2015)
      Når kunden klager, er det ikke bare negativt – klagen kan også betraktes som en nyttig tilbakemelding som gir bedriften mulighet til å holde på den misfornøyde kunden. Men hva er den økonomiske verdien av god oppfølging ...
    • Why are consumers less loss averse in internal than external reference prices? 

      van Oest, Rutger D. (Journal article; Peer reviewed, 2013)
      The literature has produced mixed support for loss aversion in a reference price context and the outcome may depend on the type of reference price. One extant study has reported empirical evidence that consumers are less ...