Browsing BI Open by Author "van Oest, Rutger D."
Now showing items 1-3 of 3
-
Håndtering av kundeklager
van Oest, Rutger D.; Knox, George (Journal article; Peer reviewed, 2015)Når kunden klager, er det ikke bare negativt – klagen kan også betraktes som en nyttig tilbakemelding som gir bedriften mulighet til å holde på den misfornøyde kunden. Men hva er den økonomiske verdien av god oppfølging ... -
Why are consumers less loss averse in internal than external reference prices?
van Oest, Rutger D. (Journal article; Peer reviewed, 2013)The literature has produced mixed support for loss aversion in a reference price context and the outcome may depend on the type of reference price. One extant study has reported empirical evidence that consumers are less ... -
Å estimere handelsområder uten å følge kundene hjem
Hunneman, Auke; van Oest, Rutger D. (Journal article; Peer reviewed, 2012)Det er svært viktig å forstå den geografiske utstrekningen for varehandelsområder i detaljhandel. Gjeldende metoder for å tegne opp varehandelsområder er basert på undersøkelser og data fra lojalitetskort. Disse tilnærmingene ...