Blar i BI Open på forfatter "Viken, Monica"
-
Beskyttelse mot "uønsket markedsføring" etter ny markedsføringslov
Viken, Monica (Journal article; Peer reviewed, 2009)Ny markedsføringslov trer i kraft 1. juni 2009. Loven vil i noen grad videreføre reglene i markedsføringsloven av 1972, men på visse områder har det skjedd endringer som vil ha til dels stor betydning for de næringsdrivende. ... -
The Borderline Between Legitimate and Unfair Copying of Products – A Unified Scandinavian Approach?
Viken, Monica (Journal article; Peer reviewed, 2020)Freedom of imitation, outside the boundaries of intellectual property protection, can be considered as a prerequisite for free competition in a free market economy. The rules on unfair competition should therefore not serve ... -
The Borderline Between Legitimate and Unfair Copying of Products – A Unified Scandinavian Approach?
Viken, Monica (Journal article; Peer reviewed, 2020)Freedom of imitation, outside the boundaries of intellectual property protection, can be considered as a prerequisite for free competition in a free market economy. The rules on unfair competition should therefore not serve ... -
The Borderline Between Legitimate and Unfair Copying of Products – A Unified Scandinavian Approach?
Viken, Monica (Journal article; Peer reviewed, 2020)Freedom of imitation, outside the boundaries of intellectual property protection, can be considered as a prerequisite for free competition in a free market economy. The rules on unfair competition should therefore not serve ... -
Dokumentasjon for innarbeidet særpreg: i kjølvannet av de forenede saker C-217/13 og C-218/13 (Sparkassen) om fargemerker
Viken, Monica (Journal article; Peer reviewed, 2014) -
Franchising in Norway: balancing complexity in a contractual relationship
Viken, Monica (Journal article; Peer reviewed, 2016)The principal objective of this article is to analyse the contractual relationship between franchisor and franchisees in Norwegian franchise systems. Divergent and mutual interests, a wide range of rights and obligations ... -
Hvor effektive er de norske opphavsrettslige håndhevingsregler?
Eidsvold-Tøien, Irina; Viken, Monica (Journal article; Peer reviewed, 2019)Artikkelen sammenligner håndhevingsreglene for opphavsrett (musikk, bøker, filmer etc.) i Norge, Danmark og Sverige. Regelverket er pålagt gjennom et EU-direktiv. Slik vi ser det,har Norge de minst effektive reglene. Det ... -
Høyesterett spiller opp – hører vi svanesangen til markedsføringsrettens generalklausul i varemerkesaker?
Viken, Monica (Others, 2022) -
Juridiske og etiske rammer for innholdsmarkedsføring
Viken, Monica (Chapter; Peer reviewed, 2016)This chapter investigates the legal and ethical framework for content marketing. The use of content marketing necessitates special considerations due to its legal implications for the marketer. In addition, legal rules ... -
Legal aspects regarding the use of market surveys as evidence
Viken, Monica (Journal article; Peer reviewed, 2012) -
Markedsføring av eiendomsmeglingsvirksomhet: juridiske rammer
Viken, Monica (Journal article; Peer reviewed, 2014) -
Sterkere virkemidler med utilsiktede konsekvenser i norsk markedsføringslov?
Viken, Monica (Journal article; Peer reviewed, 2019)Økt oppmerksomhet rettet mot forbrukervern har ført til at forvaltningsmyndighetene har fått stadig sterkere virkemidler for effektivt å kunne stanse næringsdrivendes lovstridige markedsføring overfor forbrukere. I denne ...