Blar i BI Open på tittel
Viser treff 595-614 av 6609
-
Bruk av robotisert prosessautomasjon (RPA) i Helse Vest IKT
(Bachelor thesis, 2018)Helse Vest IKT AS er et heleid datterselskap av Helse Vest RHF og har som formål å bidra til en bedre helsetjeneste ved innovativ bruk av IKT løsninger. Dette gjøres for å forenkle pasienthåndteringen i vid forstand. De ... -
Bruk kompetansen din når du tar samfunnsansvar!
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Samfunnsansvar (CSR) har etter hvert blitt sett på som en hygienefaktor (Herzberg, 1959) i norsk næringsliv. Alle gjør det. Noen med en klar strategi, andre uten. Men kan samsvar mellom selskapets kjernekompetanse og valg ... -
Bruken av særnamsmyndighet ved utleggsforretning
(Master thesis, 2019)Det er Skatteetaten sin oppgave å fastsette og innkreve merverdiavgiftskrav. Reglene for innfordring av disse kravene fremgår av skattebetalingsloven. Formålet med loven er å sikre at statens inntektsstrøm går som ... -
Bruker Vintervoll prinsippene i PRINCE2?
(Bachelor thesis, 2021)denne oppgaven viser vi til temaet prosjektstyring. Hensikten med denne oppgaven er å få en grunnleggende oversikt over og kunnskap om hvordan Vintervoll gjennomfører prosjektstyringen sin ved Lilleby byggeprosjekt. Vi ... -
Brukerbetaling i lokalaviser – en trussel for bruksmangfold og lokaldemokrati?
(Chapter, 2021)Mediepolitikken i Norge legger særlig vekt på å sikre tilgang til lokale medier i hele landet for å stimulere en felles, åpen og opplyst offentlig samtale. Denne ambisjonen er knyttet til en overordnet målsetting om å bidra ... -
Brukerdrevet innovasjon i Norge
(Journal article; Peer reviewed, 2008)Konkurranse basert på innovasjon er en motor i den kunnskapsbaserte økonomien. Artikkelen beskriver situasjonen for brukerdrevet innovasjon i Norge. Dette inkluderer forsknings- og utviklingsinvesteringer, tenkning vedrørende ... -
Brukeres motiver til å følge bedriftsprofiler på Instagram
(Bachelor thesis, 2020)Denne bacheloroppgaven er bygd opp etter ITMRD strukturen og består derfor av innledning, teori, metode, resultat og drøfting med konklusjon. Brukere på Instagram velger selv å følge bedriftsprofiler og utsetter seg ... -
Brukergenerert innhold - #Repost En kvalitativ studie av effekten ved bedriftens bruk av brukergenerert innhold gjennom Instagram
(Bachelor thesis, 2020)Vi ønsker i denne bachelor oppgaven å undersøke effekten ved bedriftenes bruk av brukergenerert innhold gjennom plattformen Instagram. Vi ønsker å undersøke dette nærmere da det finnes lite informasjon om påvirkningen ... -
Brukes pensjoner som resultatstyringsverktøy av børsnoterte foretak i Norge?
(Master thesis, 2014-02-19)Oppgaven tar for seg analyser av om årsregnskapene til børsnoterte foretak i Norge viser indikasjoner på resultatstyring i forbindelse med regnskapsføring av pensjoner. Analysen omfatter statistisk testing av om det er ... -
Bry Deg - si nei til narkotika
(Bachelor thesis, 2019)Bacheloroppgaven fra studielinjen Kommunikasjonsledelse tar for seg en gjennomtenkt kampanje for prosjektet Bry Deg – si nei til narkotika v/ Handelshøyskolen BI, Bergen. Vår samarbeidspartner er NNPF, og herunder deres ... -
Brøøl, distruptiv ølproduksjon
(Master thesis, 2022)Gammelt brød blir i stor grad brukt til dyrefôr. Masken, eller kornrestene som blir igjen etter produksjon av øl, brukes også som dyrefôr. Begge har næringsegenskaper som gjør dem egnet som fôr. I denne oppgaven gir jeg ... -
BTH 25321 Bacheloroppgave - Prosjektledelse
(Bachelor thesis, 2017)Kunsthøgskolen i Oslo er Norges største statlige utdanningsinstitusjon for kunstnere og designere. Høgskolen har hverken mange eller store interne prosjekter, men etter et møte i ledergruppen, januar 2017, ble det satt ... -
Budskapsvinkling i bloddonasjon og den modererende effekten av altruisme
(Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgaven tar for seg tematikken bloddonasjon og hvordan en skal utforme kampanjer og reklamer for effektivt å rekruttere frivillige bloddonore. I denne sammenhengen tar vi for oss budskapsvinkling med negativ ... -
Build it and they will come: Analysis of an online deliberation initiative
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Public and private investments are increasingly being directed towards the development of ICTs for the construction of more inclusive and connected communities. Labelled as Collective Awareness Platforms (CAPs) under the ... -
Build it and They will Come: Analysis of an Online Deliberation Initiative
(Peer reviewed; Journal article, 2017)Public and private investments are increasingly being directed towards the development of ICTs for the construction of more inclusive and connected communities. Labelled as Collective Awareness Platforms (CAPs) under the ... -
Building Authenticity in Brand Activism: Evaluating Consumer Trust Through Fit and Engagement
(Master thesis, 2024)This study explores how consumers react to social brand activism, highlighting how important perceived authenticity is in influencing consumers' sense of trust. Corporate involvement in socio-political concerns, or brand ... -
Building brand resonance with chatbots: assessing the importance of giving your bot a human personality
(Master thesis, 2018)This paper aims at defining the effect that different types of personality given to chatbots may have on the brand resonance in consumer’s mind. In the current context of quick development of conversational marketing ... -
– Building Green Trust Through Advertising – How can companies build green trust through advertising in a world of greenwashing chaos? The moderating role of green involvement and green skepticism.
(Master thesis, 2022)The trend of companies implementing green marketing to differentiate their brands by turning towards environmental sustainability is increasing (Chen & Chang, 2012). However, not all green marketing claims accurately ... -
Building Information Modeling in the Norwegian Construction Industry: A Comparison of Different Contractual Models
(Master thesis, 2019)The adoption of building information modeling (BIM) among construction firms, can contribute to resolving many of the issues inherent in today's construction industry. However, despite a proliferation in BIM adoption ... -
Building Information Modelling in the Production Process: A Holistic Case Study of Routine Changes in the Norwegian Construction Industry
(Master thesis, 2018)In response to the lack of research on, and the calls to advance researchers’ understanding of, the application of Building Information Modelling (BIM) at the construction site, this thesis aims to identify how the ...