• Mens vi venter på euroen 

      Isachsen, Arne Jon (CME Working paper series;3/1999, Working paper, 1999)
    • Mental health literacy for autism spectrum disorder and depression 

      Godfrey Born, Charlotte; McClelland, Alastair; Furnham, Adrian (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      In this study, three hundred and sixty-eight participants answered a questionnaire consisting of three vignettes describing a person with depression, severe Autism Spectrum Disorder (ASD), and high-functioning Autism ...
    • Mental health literacy in Hong Kong 

      Lui, Christopher; Wong, Cheuk; Furnham, Adrian (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      Abstract Background and aims: The aim of this study was to investigate Hong Kong nationals’ ability to recognize 13 different mental disorders and to examine whether there may be a relationship between their mental ...
    • Mental health literacy in South Korea 

      Jeon, Mina; Furnham, Adrian (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      The study aimed to examine the Korean public’s recognition of mental disorders, attitudes towards mental disorders and knowledge and beliefs about professional or self-help for mental disorders. In all 253 participants ...
    • Mental health literacy of maternal and paternal postnatal (postpartum) depression in British adults 

      Swami, Viren; Barron, David; Smith, Lee; Furnham, Adrian (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      Postnatal depression affects between 6 and 13% of new parents, but only a small proportion of individuals who meet diagnostic criteria receive optimal treatment. One reason for this is poor mental health literacy of postnatal ...
    • Mental health literacy, sub-clinical personality disorders and job fit 

      Furnham, Adrian; Petropoulou, Kelly (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      Background: This study looked at lay theories of how people with sub-clinical personality disorders experience the world of work. Aims: The aim was to investigate the paradox that subclinical and clinical personality ...
    • Meny 5: en vedtakbar klima- og energiplan for Norge til 2020 

      Randers, Jørgen (Journal article; Peer reviewed, 2011)
      Denne artikkelen presenterer et forslag til en helhetlig klima- og energiplan for Norge til 2020. Planen består av seks klimagrep (tiltaksgrupper) som i sum vil sikre at man når Klimaforlikets mål om å redusere Norges ...
    • Menyreduksjon hos kinarestauranten Xin Xing 

      Snyen, Anders; Thieu, Minh; Kong, Jian (Bachelor thesis, 2017)
      Denne bacheloroppgaven er skrevet som en del av fordypningen Økonomistyring & Investeringsanalyse ved bachelorstudiet i Økonomi og administrasjon ved Handelshøyskolen BI i Oslo. Hensikten med oppgaven er å avdekke årsaker ...
    • Mer penger eller mer for pengene?: organisering og finansiering av norske sykehus 

      Dalen, Dag Morten; Grytten, Jostein; Sørensen, Rune Jørgen (Research Report, Research report, 2002)
      Sykehussektoren har et betydelig potensial for økt kostnadseffektivitet, og vår forståelse er at høyere kvalitet og bedret tilgjengelighet kan oppnås uten en like sterk vekst i helseutgiftene. Gjentatte og store ...
    • Merger and acquisition performance: Evidence from Norway 

      Jensen, Ole Kristian Pladsen (Master thesis, 2022)
      This event study examines how acquiring firms’ stock price react to merger and acquisition announcements. I use data from the Norwegian market, and have identified a total of 423 M&A deals, carried out by a total of 97 ...
    • Merkesamarbeid : en strategi for utviklingen av Hennes & Mauritz 

      Andresen, Kaia Østbye; Kvisle, Christine (Bachelor thesis, 2010-10-14)
      I denne besvarelsen har vi tatt for oss fagfeltet merkevarebygging og i den forbindelse tematikken merkesamarbeid. For å belyse dette har valgt å se nærmere på Hennes & Mauritz og deres merkesamarbeid med designere og ...
    • Merkesamarbeid mellom Aidcom og Norsk Luftambulanse 

      Vestad, Kristine Jeanette; Hangerhagen, Karina; Sagvik, Christine (Bachelor thesis, 2012-10-18)
      I denne avhandlingen har vi tatt for oss fagfeltet merkevarebygging, med vekt på tematikken merkesamarbeid. For å belyse denne tematikken har vi valgt å se på samarbeidet mellom Aidcom og Norsk Luftambulanse. Vi har valgt ...
    • Merkesamarbeidet Lindex/Missoni 

      Tokay, Dilan; Hilden, Christine Marie; Schou, Lasse (Bachelor thesis, 2013-12-18)
      Vi har i vår avsluttende bachelor oppgave i markedskommunikasjon sett nærmere på fagfeltet merkevarebygging, og i denne sammenheng fordypet oss inn på tematikken som omhandler merkesamarbeid. Vi har valgt å ta for oss ...
    • Merkevarebygging 

      Hagerup, Guro; Kjølberg, Karoline; Skjelstad, Trine (Bachelor thesis, 2014-09-11)
      Trondheim er en by preget av et godt kaffemiljø. Kaffemarkedet er i stadig utvikling med stor konkurranse både fra små og store kaffebarer. Det blir desto viktigere å posisjonere seg slik at man får en reell differiens ...
    • Merkevarebygging : posisjonering og differensiering 

      Witsøe, Lise Marie; Veimo, Hanne Wangberg; Grøvdal, Rikke Remmem (Bachelor thesis, 2014-02-14)
      Denne oppgaven er skrevet om EiendomsMegler1 Midt-Norge. På bakgrunn av deres utfordring med å skille seg fra de andre aktørene i bransjen valgte vi å ta for oss temaet posisjonering og differensiering. Sammen med ...
    • Merkevarebygging av kunstmuseer 

      Fosse, Maria Ingeborg Bagge; Stageboe, Monika; Haga, Ellen Marie Rødland (Bachelor thesis, 2016)
      Følgende er en bacheloroppgave i kulturledelse, en avsluttende oppgave i utdannelse på Handelshøyskolen BI, bachelor i Kultur og ledelse 2013-2016. Det er mye som kan tyde på at kunstmuseer i Norge de siste årene har ...
    • Merkevarebygging i delingsøkonomi 

      Hamidi, Fazel; Hovden, Olav Hexeberg; Halvorsen, Lisa (Bachelor thesis, 2017)
      Delingsøkonomi er et relativt nytt fenomen, og kan kort forklares som å tilgjengeliggjøre underutnyttede, hovedsakelig private, ressurser på nettbaserte samfunn. Delingsøkonomien bygger på forretningsmodeller som bryter ...
    • Merkevarebygging i sosiale medier 

      Skanke, Kristin Lavransdatter; Ekstrøm, Stine; Grytbak, Vibeke (Bachelor thesis, 2015-06-01)
      Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er en kombinasjon av våre interesser for merkevarebygging, sosiale medier og Midtbyen som et levende bysentrum. Problemstillingen vi har jobbet ut i fra er ”Hvordan kan merkevaren ...
    • Merkevarebygging som verktøy for treningssenteret SATS Trondheim : Hvordan skal SATS Trondheim styrke sin merkevare og posisjon i det lokale markedet? 

      Bro, Anders; Gravdal, Anders Bøen; Mevold, Christian Amundsen (Bachelor thesis, 2010-02-22)
      På bakgrunn av høstens oppgave (Bro, Bøen, Mevold 2008) valgte vi følgende problemstilling: Hvordan skal SATS Trondheim styrke sin merkevare og posisjon i det lokale markedet? Det kanskje viktigste funnet omfattet ...
    • Merkevaren Zenit Yoga 

      Sørensen, Camilla; Røst, Guro Sjaastad; Olsen, Marita Kvandal (Bachelor thesis, 2013-12-18)
      I denne bacheloroppgaven har vi skrevet om Zenit Yoga og sett på hvordan vi kan styrke deres merkevare. Vi har gjennomført en undersøkelse med den hensikt å få svar på vår problemstilling: Hvordan kan Zenit Yoga styrke ...