Blar i BI Open på tittel
Viser treff 3440-3459 av 6022
-
Markedet og de kulturelle verdier
(Research Report, Research report, 2003)Utredningen omfatter fire kultur- eller medienæringer, “scenenæringen” (teater , opera- og ballettforestillinger og konserter), boknæringen, avis-næringen og kringkastingsnæringen. Noen av disse næringene produserer det ... -
Markedsanalyse og verdivurdering av Nordic Semiconductor
(Bachelor thesis, 2015-06-01)Denne bacheloroppgaven i økonomi og administrasjon er skrevet som en avslutning på vårt tre-årige studie ved BI Trondheim. Oppgavens tema er verdsettelse, hvor vi har valg å foreta en verdivurdering av teknologiselskapet ... -
Markedsføring av alternativ behandling i Norge: Kjenner aktørene regelverket godt nok?
(Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven ser jeg på i hvilken grad alternative behandlere i Norge er kjent med gjeldende lover og regelverk som omhandler markedsføring av sine behandlingstilbud til kunder. Oppgaven skal bidra til å gi ... -
Markedsføring av eiendomsmeglingsvirksomhet: juridiske rammer
(Journal article; Peer reviewed, 2014) -
Markedsføring av kjøpesentre i Norge
(Journal article, 2010)I denne artikkelen beskriver Odd Gisholt hvordan kjøpesentre kan markedsføres, og han angir hvilke trender vi kan vente oss når det gjelder fremtidens handle- og opplevelsesmønster ved sentrene. -
Markedsføring og delingsøkonomi: Muligheter og utfordringer
(Journal article; Peer reviewed, 2016)Interessen for og utbredelsen av delingsøkonomien har økt kraftig de siste ti årene. I flere og flere næringer vokser det frem nye innovative aktører som utnytter delingsøkonomiens prinsipper, og som samtidig utfordrer de ... -
Markedsføring på forbrukerens premisser?
(Bachelor thesis, 2017)Temaet i forestående Bacheloroppgave i merkevarestrategi er native advertising. Hovedformålet med oppgaven er å avdekke hvordan forbrukeres erfaring knyttet til native advertising påvirker deres forutsetning for å ... -
Markedsføring: ikke bare for de store!
(Journal article, 2010)Oppsummert er markedsføring et spørsmål om tre begivenheter: tiltrekke seg de rette kundene, beholde og utvikle de rette lønnsomme kundene og forholde seg til de ulønnsomme kundene gjennom en rekke produkter eller ... -
Markedsorientert forretningsstrategi
(Master thesis, 2022)Oppgaven omhandler oppstartsselskapet MooBaa AS som satser på å markedsføre, selge og levere «tingenes internett» til bøndene. Selskapet vil bruke sensorer fra Lilbit AS for å innhente data fra beitedyr. Selskapet vil ... -
Market Discipline in the Direct Lending Space
(Journal article; Peer reviewed, 2023)Using the exclusion of business development companies (BDCs) from stock indexes, this paper studies the effectiveness of market discipline in the direct lending space. Amid share sell-offs by institutional investors, a ... -
Market Dynamics and Strategic Interactions in the Digital Music Industry: An Examination of the Antitrust Case between Spotify and Apple
(Master thesis, 2023)The rise of digital platforms as a business model has substantially increased the growth and influence of firms. The potential market implications that follow have captured the attention of regulators globally. Our thesis ... -
Market Efficiency and Technological Developments in the Norwegian Stock Market
(Master thesis, 2019)In this paper, we investigate technological developments in the financial market and whether the Norwegian stock market has become more efficient. Explaining efficiency in the market, we apply a price-synchronicity ... -
Market efficiency in the European football transfer market
(Master thesis, 2017)This dissertation studies market efficiency in the European transfer market for football. Data on player statistics and transfer fees is collected over the five most recent seasons, and covers Premier League, Bundesliga, ... -
Market Orientation Capabilities: A Study of Learning Processes in Market-Oriented Companies
(Book, 2009)The literature operates with three perspectives on market orientation. These include market orientation as behavior (Kohli and Jaworski 1990; Narver and Slater 1990), market orientation as a unique resource (Hunt and ... -
Market performance of Nordic initial public offerings (IPOs) and its determinants
(Master thesis, 2017)We study the short-run stock market performance of 219 Nordic initial public offerings (IPOs) listed between 2001 and 2016 and its determinants. Short-run stock market performance is measured by the first-day market-adjusted ... -
Market policy and destructive network effects
(Journal article; Peer reviewed, 2016)This paper analyses how different policy perspectives or logics regarding industry organising affect network interaction, with particular focus on how the availability of resources is organised To examine this we compare ... -
Market reaction to SEO announcements in Norway : a study on "repair Market reaction to SEO announcements in Norway : a study on "repair offerings"
(Master thesis, 2012-05-10)This master thesis investigates the market reaction to the announcement of a type of seasoned equity offerings (SEOs) called “repair offerings”, at the Oslo Stock Exchange in the period 1996–2009. A “repair offering” is a ... -
Market reactions to Telecom diversification in the smartphone era
(Master thesis, 2017)In this research, we examine abnormal returns from diversifying acquisition announcements in the period 2000-2016 in the telecom industry. The goal of the research is to shed some light on what impact industry conditions ... -
Market timing ability of Norwegian mutual fund investors
(Master thesis, 2012-04-26)In this paper, we measure the timing ability of Norwegian mutual fund investors using a “performance gap”. We find evidence that equity fund investors between1996-2007 reduced their returns by 1.32% annually due to investor ... -
Market-specific Sunk Export Costs: The Impact of Learning and Spillovers
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Firms may face sunk costs when entering an export market. Previous studies have focused on global or country-specific sunk export costs. This study analyses the importance of market-specific sunk export costs (defining ...