Blar i BI Open på tittel
Viser treff 2729-2748 av 5969
-
Initial Public Offering or Initial Private Placement?
(CCGR Working Paper;4/2011, Working paper, 2011)This paper studies the choice between an auction and a negotiation when selling a large fraction of a company. Using detailed data on ownership structure in 123 public offerings and 88 negotiated private placements, we ... -
Initial public offerings (IPOs), lock-ups and market efficiency
(Master thesis, 2012-05-10)In this paper we have examined 174 lock-up agreements in 142 unique firms. A lock-up refers to the prespecified time, usually 180 days, following an IPO, where pre-IPO shareholders enter into an agreement with the underwriter ... -
Initial Public Offerings: A Study of the Nordic Market
(Master thesis, 2019)We present a quantitative study within the field of corporate finance to investigate underpricing on initial public offerings within the Nordic financial markets. Our design allows us to study how the technology sector ... -
Initiated and received task interdependence and distributed team performance: the mediating roles of different forms of role clarity
(Journal article; Peer reviewed, 2021)Distributed agile teams are increasingly employed in organizations, partly due to the increased focus on digital transformation. However, research findings about the performance of such teams appear to be inconsistent, ... -
Injustice perceptions, workplace bullying and intention to leave
(Journal article; Peer reviewed, 2020)Purpose Intention to leave as an outcome of exposure to workplace bullying is well documented in previous studies, yet, research on explanatory conditions for such an association is lacking. Design/methodology/approach The ... -
Innenfor eller utenfor? En studie av varslingens ettervirkninger blant personer med varslererfaring i og utenfor arbeidslivet
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Varsling er når en ansatt sier ifra om kritikkverdige handlinger på arbeidsplassen til noen som er i stand til å gjøre noe med det. Studier gjennomført i rene varslerutvalg finner at andelen av ansatte som opplever negative ... -
Innføring av bærekraft i undervisningen - så viktig og så vanskelig. En casestudie av Handelshøyskolen BI's arbeid med å implementere og integrere bærekraft i programmet Siviløkonom/MSc Business, strategi spesialisering.
(Master thesis, 2022)Oppgaven har vurdert i hvilken grad en handelshøyskole har, og kan, lykkes med innføring av sin bærekraftstrategi i studieprogrammer, gjennom å implementere og integrere tiltak i eksisterende ledelsesprosesser og ... -
Innføring av en bærekraftig forretningsstrategi i Retura TRV AS
(Master thesis, 2023)Med denne oppgaven ønsket jeg å gjøre en undersøkelse for å forstå hva som er viktige suksessfaktorer for innføring og utvikling av en bærekraftig forretningsstrategi i Retura TRV AS. Undersøkelsen har en kvalitativ ... -
Innføring av kontantforbud for forhandlere av gjenstander i hvitvaskingsloven og vurdering av alternative tiltak
(Master thesis, 2018)Økonomisk kriminalitet er et svært dagsaktuelt tema som påvirker og utgjør en stor trussel for samfunnet og finansielle organer. Det brukes mye ressurser i bekjempelsen av hvitvasking. Misbruk av forhandlere av gjenstander ... -
Innføring av Shoppa i Bunnpris - fra kunnskap til handling
(Bachelor thesis, 2015-06-01)Denne bacheloroppgaven tar for seg temaet kunnskapsoverføring, med fokus på overføring av kunnskap fra prosjekt til basisorganisasjon. Problemstillingen for utarbeidelsen av oppgaven var: ”Hvordan var kunnskapsoverføringen ... -
Innholdsmarkedsføring
(Bachelor thesis, 2016)I Bacheloroppgaven er merkevarestrategien innholdsmarkedsføring valgt, hvor casene Gilde oppskriftshefter, Team Coop og Forsvaret er benyttet for å belyse funn. Innholdsmarkedsføring er forenklet en vedvarende ... -
Innholdsmarkedsføring
(Bachelor thesis, 2017)Denne bacheloroppgaven tar for seg relasjonsbygging gjennom bruk av innholdsmarkedsføring som merkevarestrategi. Innholdsmarkedsføring er en gammel metode å påvirke en forbruker på, og i dag er strategien en trend som ... -
Innholdsmarkedsføring - Innenfra og ut
(Bachelor thesis, 2016)I denne bacheloroppgaven ønsker vi å sette nytt lys på et moderne begrep: Innholdsmarkedsføring, eller Content Marketing. Vi ønsket å skrive om noe som er lite dekket av eksisterende litteratur og komme med et reelt ... -
Innholdsmarkedsføring i praksis
(Chapter, 2016)This chapter is partly conceptual, based on state-of-the-art market communication and public relations research, and partly empirical, based on text analysis and interviews with industry practitioners and leaders. We ... -
Innholdsmarkedsføring – skillet mellom redaksjonelt og kommersielt innhold
(Bachelor thesis, 2016)Den digitale tidsalderen har medført store endringer i informasjonsteknologi. Endringene har bidratt til blant annet nye kommunikasjonsverktøy, men også annonseblokkerings funksjoner. Dette har medvirket økt fokus ... -
Innovasjon i byggenæringen
(Journal article; Peer reviewed, 2012)I denne artikkelen tar vi utgangspunkt i påstanden om at byggenæringen er lite innovativ. Dette forklares ofte med at bedrifter i byggenæringen investerer lite i forskning og utvikling (FoU), og at de er svake på å etablere ... -
Innovasjon i et konstruert nettverk: Hvordan kan samarbeid i konstruerte innovasjonsnettverk øke bedrifters innovasjonsevne?: En casestudie av Norwegian Smart Care Cluster
(Bachelor thesis, 2016)Temaet for denne bacheloroppgaven omhandler hvordan innovasjon skjer i konstruerte innovasjonsnettverk, det vil si nettverk som bevisst er opprettet med en intensjon om å drive innovasjon innen en bestemt næring. Fokus ... -
Innovasjon i Oslo kommune - Bydel Grünerløkka
(Master thesis, 2023)Jeg har valgt å studere Bydel Grünerløkka som er en av 15 bydeler i Oslo kommune. Bydelen har et ønske om å arbeide med mye med innovasjon og har en egen strategi. Jeg har undersøkt hvor sterk innovasjonsevnen er og hvilke ... -
Innovasjon som balansegang
(Journal article; Peer reviewed, 2012) -
Innovasjon: Det du gjør, er ikke det de ser
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Norske bedrifter er opptatt av innovasjon. Motivasjonen er mangslungen. Noen innoverer for å kutte kostnader i produksjon og administrasjon eller for å bli mer bærekraftige. Andre ønsker å innovere i bedriftens eksisterende ...