Blar i BI Open på tittel
Viser treff 2490-2509 av 5969
-
Hvordan leders opplevelse av HR-praksiser påvirker ansattes opplevelse av motivasjonsklima, og indre motivasjon som mediator
(Master thesis, 2022)Formålet for denne studien var å undersøke om leders opplevelse av HR-praksiser, mer bestemt opplevelse av autonomi, investering i medarbeiderutvikling (PIED) og organisatorisk støtte (POS), vil bidra positivt til å skape ... -
Hvordan lykkes med CRM?
(Journal article; Peer reviewed, 2011)I denne artikkelen rapporterer vi funn fra en omfattende tudie av hva som kjennetegner bedrifter som lykkes med sine investeringer i CRM. Studien er gjennomført i regi av Dataforeningen over en periode på fire år fra 2007 ... -
Hvordan lykkes med onboarding
(Master thesis, 2023)Denne studien undersøker relasjonen mellom psykologisk kontraktsoppfyllelse og indre motivasjon, og mellom psykologisk kontraktsoppfyllelse og affektiv organisasjonsforpliktelse på nyansatte. I tillegg er det et ønske ... -
Hvordan lykkes med overgangen fra tradisjonell til digital samhandling i prosjektgruppen?
(Bachelor thesis, 2022)We all live every day in virtual environments, de ned by our ideas - Michael Crichton Denne oppgaven omhandler overgangen et mindre prosjekt team hadde fra tradisjonell til virtuell samhandling under koronapandemi- en. ... -
Hvordan lykkes med reklame på Facebook?
(Journal article; Peer reviewed, 2017)I denne artikkelen redegjør vi for hvordan bedrifter bør jobbe for å lykkes med reklame på Facebook. En undersøkelse blant brukere av Facebook viser at de fleste er negative til reklame på Facebook og er bekymret for at ... -
Hvordan lykkes med sirkulærøkonomi i et byggeprosjekt?
(Master thesis, 2023)Denne oppgaven undersøker hvordan Statsbygg har innført bærekraft i forhold til modellen presentert i Kapittel 7. Strategy to Approach Sustainability in Companies: A Step by Step Model (A Guide to Sustainable Corporate ... -
Hvordan løse hindringer ved implementering av CRM-systemer
(Bachelor thesis, 2020)Oppgaven tar for seg de mange mytene bedrifter har når det kommer til å investere i et CRM-system. Ved å ta for oss tidligere teoriområder rundt CRM og forskningslitteratur om markedsorientering har vi forstått det slik ... -
Hvordan måle ekte grønn vekst og unngå grønnvaskingsfellen
(Peer reviewed; Journal article, 2019)Sett at du og jeg og hele organisasjonen vi jobber med, tar klimaproblemet på alvor. Hvordan kan et selskap, en sektor eller et helt land dokumentere at vi arbeider i tråd med klimamålet i Paris-avtalen? Hvordan kan man ... -
Hvordan motivere selgerne i Power til å skape en vinnende salgskultur
(Bachelor thesis, 2020)Temaet i denne bacheloroppgaven er motivasjon med følgende problemstilling: Hvordan motivere selgerne i Power til å skape en vinnende salgskultur. Vi har igjennom oppgaven tatt i brukt motivasjonsteorier som forklarer ... -
Hvordan møte økende arealknapphet - analyse og dimensjonering av en fellesterminal for stykkgods på pir ii i Trondheim havn.
(Bachelor thesis, 2017)Hensikten med denne oppgaven er å tilpasse en analysemodell for Trondheim Havn i samarbeid med SINTEF Ocean. Med denne modellen har vi analysert stykkgods i Trondheim Havn med hensikt å samle aktivitet til en ny ... -
Hvordan norske selskaper kan påvirkes av Common Consolidated Corporate Tax Base (CCCTB)
(Master thesis, 2019)Denne masteroppgaven tar for seg en dagsaktuell utfordring knyttet til skattlegging av multinasjonale selskaper. EU-kommisjonen har siden tidlig 2000-tallet arbeidet med å innføre et felles skattegrunnlag blant EU-statene. ... -
Hvordan oppnå lojalitet i mikromobilitetsmarkedet – et Oslo Bysykkel studie
(Bachelor thesis, 2021)Klimaendringer, ressursmangler og ny teknologi har ført til en ny type forbrukeratferd i delingsøkonomien. Teknologien har gjort det enklere enn noen gang å søke etter og handle varer og tjenester over internett. Fra ... -
Hvordan påvirker ambassadørmarkedsføring nettbutikkers merkeverdi?
(Bachelor thesis, 2023)Det har de siste årene vært et større fokus på ambassadørmarkedsføring innen netthandel, hvor flere digitale merkevarer har slengt seg på trenden for å skape mer autentiske relasjoner med sine kunder. Ambassadørmarkedsføring ... -
Hvordan påvirker bruk av CRM kundenes tilfredshet, lojalitet og livsløpsverdi i Expert Norge?
(Bachelor thesis, 2016)Denne bacheloroppgaven tok med utgangspunkt i eksisterende teori om fagområder som markedsføring og kunderelasjonshåndtering sikte på å bekrefte at nåværende bruk av CRM i Expert Norge har en signifikant effekt på både ... -
Hvordan påvirker Covid-19 skattlegging av enkeltpersoner og aksjeselskaper? - Er det behov for å gjøre endringer i norsk skattelovgivning og Norges skatteavtaler med andre land som en følge av Covid-19 og endringene det har medført?
(Master thesis, 2022)Denne avhandlingen tar for seg norsk og internasjonal skatterett med et fokus på hvordan lovverket er i dag og om det er behov for eventuelle endringer for å imøtekomme dagens Covid-19-situasjon. Formålet med oppgaven er ... -
Hvordan påvirker digitaliseringen HR sin rolle i virksomheten?
(Bachelor thesis, 2020)Vi er nå i den fjerde industrielle revolusjonen, som kommer til å endre den måten vi lever, jobber og kommuniserer med hverandre på. Digitaliseringen fører til at etablerte virksomheter transformeres, nye selskaper ... -
Hvordan påvirker en navne- og logoendring forbrukerens holdning til merkevaren?
(Bachelor thesis, 2021)Hvert tiende år velger merkevarer å endre på sine merkeelementer. De investerer flere millioner kroner på å endre navn og logo, selv om de har høy grad av kjennskap og et godt omdømme. I denne oppgaven har jeg kommet ... -
Hvordan påvirker endringsarbeid sensemaking i en organisasjon
(Master thesis, 2022)Denne oppgaven retter fokus mot endringsprosesser i en statlig bedrift. Den tar hovedsakelig for seg de ansattes perspektiv, og kommunikasjon er noe som vektlegges i stor grad. Med dette la vi følgende problemstilling til ... -
Hvordan påvirker GDPR norske netthandelsaktører - risiko og muligheter
(Bachelor thesis, 2019)Den norske netthandelsbransjen har opplevd en enorm vekst de siste 20 årene og er fortsatt bare i startfasen. Norske netthandelsaktører behandler stadig større mengder med persondata. EUs nye personvernforordning - GDPR ... -
Hvordan påvirker grønn markedsføring forbrukeres kjøpsintensjon for bærekraftige klær?
(Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven skal vi løse problemstillingen «hvordan påvirker grønn markedsføring forbrukernes kjøpsintensjon for bærekraftige klær?». Analyseformålet for vår undersøkelse er å avdekke hva som skal til for ...