Blar i BI Open på tittel
Viser treff 2434-2453 av 6022
-
Hvor går grensen mellom personifisering og personvern?
(Bachelor thesis, 2019)Forfatterne av dette studiet har analysert den økende bruken av personlig markedsføring og forbrukernes personvernsbekymring som en konsekvens av denne. Hensikten med oppgaven er å finne ut hvilken påvirkning den ... -
Hvor går verden? Noen utvalgte krefter og trender
(CME Working paper series;4/2007, Working paper, 2007)Notatet tar for seg krefter og trender/utvikling framover innen politikk, økonomi, befolkningsutvikling og global oppvarming. -
Hvor godt forberedt er norske selskaper i møte med åpenhetsloven? Orkla som case
(Master thesis, 2022)Virksomheter blir møtt med stadig flere forventninger og krav fra ulike interessenter knyttet til bærekraft. Noen av kravene kommer i form av nye forskrifter og lover fra myndighetene. I denne oppgaven har jeg fokusert ... -
Hvor kommer pengene fra? Kilder til meravkastning i Statens Pensjonsfond Utland
(CME Working paper series;4/2008, Working paper, 2008)Den akkumulerte meravkastningen fra Norges Banks aktive forvaltning av Statens Pensjonsfond – Utland fra starten i 1998 fram til utgangen av juni 2007 utgjorde omlag 36.5 milliarder kroner. Ved utgangen av første kvartal ... -
Hvor skal Oljefondet ligge?
(Journal article, 2018)Oljefondet forvaltes av Norges Bank Investment Management (NBIM). De siste ti årene har fondet gitt samme avkastning som indeksen det måles mot, etter at kostnadene ved driften er tatt hensyn til. Det er et meget bra ... -
“Hvor stor makt har influencere over kjøpsintensjon hos unge forbrukere i Norge?”
(Bachelor thesis, 2020)Influencer markedsføring har blitt en trend innen markedsføring og brukes av bedrifter som et salgsfremmende verktøy. Produktmarkedsføring gjennom influencere kan skape en illusjon av at det markedsførte produktet fremstår ... -
Hvordan balansere mellom digitale og sosiale innovasjoner
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Ledere som ønsker at deres bedrift skal være relevant og attraktiv, må bedre balansere forholdet mellom to innovasjonsstrategier: digitalisering av kundefronten og innovasjoner forankret i samfunnsansvar. Sistnevnte kaller ... -
Hvordan bedre motivasjonen i salgsgruppen til Info Consensus
(Bachelor thesis, 2014-09-10)Oppbygning: I del 1 av teori kapitelet ser vi nærmere på relevante motivasjonsteorier. Teoriene herfra blir benyttet til og lage et forskningsopplegg som består av en kvantitativ spørreundersøkelse og en kvalitativ intervju ... -
Hvordan benytter bedrifter seg au CRM til forbedring av kundereisen, i samsvar med GDPR?
(Bachelor thesis, 2022)CRM benyttes som et verktøy innad bedrifter ettersom flere har innsett verdien i utviklingen. Det forutsettes at CRM vil vokse til å bli det største software markedet. Det antydes at markedet vil oppnå inntekter på rundt ... -
Hvordan benyttes balansert målstyring som virksomhetsstyringssystem i Halden fengsel, hvilke barrierer har de møtt på og operasjonaliseres måloppnåelsen, sett opp mot relevant teori?
(Bachelor thesis, 2016-01-28)Balansert målstyring er et virksomhetsstyringssystem, utviklet på 90-tallet. Balansert målstyring er en modell som søker å bidra til operasjonalisering av virksomhetens strategi samt bedre måloppnåelse. Oppgavens formål ... -
Hvordan bidrar BIs kurs Grønn vekst og Konkurransekraft til det grønne skiftet i Norge?
(Master thesis, 2023)I 2013 startet masterkurset Grønn vekst og konkurransekraft, heretter kalt Grønn vekst, opp, som en del av executive master på Handelshøyskolen BI. Som student i kurset har jeg et ønske om å forstå dets anvendelse i praksis, ... -
Hvordan bidrar investeringer i helse og utdanning til humankapitalen?
(Bachelor thesis, 2021)Oppgaven innledes med en kort innføring i noen av de overordnede samfunnsmessige utfordringene Norge står ovenfor i tiden som kommer. Deretter flyttes fokus mot humankapitalen, og hvordan investeringer i mennesker, helse ... -
Hvordan bidrar utdanning til bærekraftig økonomisk vekst?
(Bachelor thesis, 2022)I Norge har velstandsøkningen vi har opplevd de siste tiårene vært drevet frem av et høyt forbruk av fossil energi. Økonomisk vekst som skaper klimaendringer er ikke bærekraftig på lang sikt, og vil over tid ramme ... -
Hvordan bygge merkeassosiasjoner for en nettbutikk i et konkurransepreget marked, og hvordan den digitale kundereisen påvirker merkevarebyggingen
(Bachelor thesis, 2019)I denne oppgaven har vi sett på netthandel og hvordan kundereisen har utviklet seg i sammenheng med teknologien. Internett har gjort det enklere for kunder å hente informasjon om produkter og tjenester, måten kunder ... -
Hvordan bør spillutviklere på det norske markedet prioritere valg av betalingsmodell ut i fra forbrukerens opplevelse av de ulike modellene?
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven er avsluttende del av vår bachelorutdanning i Creative Industries Management ved Handelshøyskolen BI i Oslo. Den representerer bredden og dybden av kunnskap vi har opparbeidet gjennom tre år i studier. ... -
Hvordan endres fysiske butikker innen klesbransjen som følge av økende konkurranse fra netthandel?
(Bachelor thesis, 2020)Klesbransjen er i dag preget av svært tett konkurranse, både fra aktører som benytter seg av fysiske butikker, nettbutikker og andre multikanaler. Det oppstår stadig flere konsepter som gjør bransjen mer variert og ... -
Hvordan er ansattes opplevde psykologiske kapital, etter en periode med endringer
(Master thesis, 2023)Temaet i denne oppgaven er psykologisk kapital. Vi har sett på problemstillingen «Hvordan er ansattes psykologiske kapital, etter en periode med mange endringer?», i en norsk bedrift. I vår moderne tid med stor grad av ... -
Hvordan er ansattes opplevde psykologiske kapital, etter en periode med mange endringer?
(Master thesis, 2022)I dagens samfunn har endring og usikkerhet blitt normen. Dette betyr at man trenger ansatte som er tilpasningsdyktige og takler endringer og nye krav. Ansatte trenger altså ikke bare kunnskap og kompetanse, men en ekstra ... -
Hvordan etterleves regnskapslovens krav til samfunnsansvarsrapportering i et utvalg av store foretak?
(Bachelor thesis, 2021)Norge er de foretak som etter regnskapsloven § 1-5 regnes som store foretak pålagt å gi en redegjørelse om samfunnsansvar, jf regnskapsloven § 3-3c. I denne oppgaven har vi undersøkt følgende problemstilling: “Hvordan ... -
Hvordan eWOM i sosiale medier positivt kan påvirke adopsjonsprosessen til en produktinnovasjon
(Bachelor thesis, 2022)Dette studiet er blitt utarbeidet med et eksplorerende og deskriptivt undersøkelsesdesign, og er inndelt i syv hoveddeler som først presenterer utarbeidet problemstilling, som videre underbygges av relevant teori og ...