Blar i BI Open på tittel
Viser treff 1523-1542 av 6022
-
En kvalitativ analyse av økt innovasjonsevne ved bruk av kunnskapsdeling og infrastruktur
(Bachelor thesis, 2019)Det er svært vanskelig å svare på nøyaktig hva et klyngeprosjekt er. Det er blant annet et politisk virkemiddel for å styrke innovasjonsevnen, produktivitet, lønnsomhet og konkurransekraft hos medlemsbedriftene. Vi anser ... -
En kvalitativ undersøkelse av bærekraft i utdanningsinstitusjoner
(Bachelor thesis, 2019)Temaet for denne oppgaven er bærekraft i utdanningsinstitusjoner. Vi har forsøkt å undersøke hvordan utdanningsinstitusjoner har valgt å inkludere bærekraft i sin nåværende strategi, derav problemstillingen vår: Er ... -
En kvalitativ undersøkelse om motivasjon i det aktivitetsbaserte kontorlandskapet hos Orkla home & personal care
(Bachelor thesis, 2017)I denne bacheloroppgaven har vi valgt å fokusere på temaet motivasjon gjennom problemstillingen ”Hvordan har endringen til det aktivitetsbaserte kontorlandskapet påvirket motivasjonen til de ansatte i Orkla Home & ... -
En kvantitativ undersøkelse om motivasjon hos besøksvenner i Oslo Røde Kors
(Bachelor thesis, 2020)Hensikten med denne oppgaven er å kartlegge hvilke motivasjonsfaktorer som er viktige for besøksvennene i Oslo Røde Kors. Røde Kors er en stor internasjonal humanitær organisasjon, som hver dag jobber for å bekjempe ... -
En longitudinell studie om utvikling av ledermestringstro og motivasjon til å lede på Hærens Krigsskole
(Master thesis, 2017)Motivasjon til å lede (MTL) og ledermestringstro (LMT) foreslås i denne studien å være sentrale individuelle forutsetninger for utbytte av lederutvikling. Disse egenskaper vil kunne påvirke deltakeres vilje til å påta ... -
En lønnsomhetsbetraktning rundt investeringer i Employs ansatte
(Master thesis, 2023)Denne prosjektoppgaven undersøker i hvilken grad det er hensiktsmessig for Employ å investere i utviklingen av selskapets ansatte. Oppgaven er løst ved å analysere ABEL, som er en helseplattform som muliggjør effektiv ... -
En muntlig enighet på – at kontrakten skal du få
(Bachelor thesis, 2018)Denne oppgaven tar utgangspunkt i prosjekt Sjøgangen. Prosjektet i oppgaven ble utført av Pir 2 som er et arkitektfirma. Prosjektet gikk ut på å utarbeide en planog designskisse til broen Sjøgangen. Problemstillingen til ... -
En PR-kampanje for Blå Sløyfe-Aksjonen 2018
(Bachelor thesis, 2018)Dette er en bacheloroppgave i kampanjeplanlegging ved Handelshøyskolen BI Campus Trondheim. Oppdragsgiveren for kampanjen er Kreftforeningen og Blå Sløyfe-Aksjonen, som er den offisielle aksjonen mot prostatakreft i ... -
En redegjørelse av innsideinformasjonsbegrepet i MAR, og hensynene bak reguleringen
(Master thesis, 2023)Formålet med oppgaven er å identifisere eventuelle forskjeller som kan ha oppstått mellom Norge og EU i fortolkningen av innsideinformasjonsbegrepet slik det fremkommer i MAR. Det drøftes også i hvilken grad de eventuelle ... -
En reguleringshistorisk skisse av jordbrukssektoren, 1970-2000
(Research Report, Research report, 2002)Rapporten tar for seg utviklingen av den norske jordbrukssektorens ulike reguleringsregimer de siste 30 år. Utfra en historiefaglig synsvinkel beskrives og analyserer reguleringene innenfor en rekke delmarkeder av betydning ... -
En sammenlignende casestudie av hvordan bruk av agile metoder i en hybrid arbeidshverdag fører til økt effektivitet
(Bachelor thesis, 2021)Fra litteraturen og en rekke tidligere studier kommer det frem at en agil tilnærming setter krav til tett fysisk kontakt for å sikre effektiv samhandling (A. Cockburn & Highsmith, 2001). I denne bacheloroppgaven har vi ... -
En sirkel av mening: Motivasjon til forskningsformidling ved FFI
(Master thesis, 2023)Forsvarsdepartementet har stilt krav til Forsvarets forskningsinstitutt (FFI) om både å formidle de ansattes forskning, kompetanse og kunnskap, samt å være synlig i den offentlige debatten. Det sies imidlertid lite om ... -
En studie av effekten ved implementering av coaching: Steget fra salgsledelse til salgscoaching
(Bachelor thesis, 2022)1.0. Introduksjon I dette kapitlet vil vi kort presentere bakgrunnen for valgt tema og hensikten med vår oppgave. Videre vil vi gå inn på våre overordnede mål, introdusere vår problemstilling, samt avgrensning. ... -
En studie av hvordan en sportslig dokumentarserie kan påvirke en merkevare
(Bachelor thesis, 2022)Utgangspunktet for denne bacheloroppgaven er fremveksten av sportslige dokumentarserier. I løpet av de siste 10 årene har vi observert en rekke sportslige merkevarer i hovedfokus i slike dokumentarserier. Formålet med ... -
En studie av i hvilken grad norske internrevisjoner etterlever IIA standardens krav til forebygging og avdekking av misligheter
(Master thesis, 2018)Formålet med oppgaven er å vurdere i hvilken grad norske internrevisjoner etterlever kravene i IIA standardene for profesjonell utøvelse av internrevisjon, knyttet til forebygging og avdekking av misligheter. Dette har vi ... -
En studie om bruken av popkultur i brand posts på Instagram og dens påvirkning på engasjement
(Bachelor thesis, 2023)Merkevarer bruker sosiale medier som et virkemiddel for markedsføring, men også for å bygge relasjoner til sine kunder. Det er ulike faktorer i brand posts som bidrar til å skape engasjement, inkludert popkultur. Denne ... -
En studie om eksponering og holdningsendring til merket i digitale kanaler
(Bachelor thesis, 2020)Denne bacheloroppgaven er basert på hvilke eksponeringstyper som kan føre til positiv holdningsendring til merket. Dette testes med to ulike typer bannerannonser i en digital kanal, ved kun én eksponering. Vi blir eksponert ... -
En studie om hvorfor eiendomsselskaper miljøsertifiserer
(Bachelor thesis, 2020)Oppgavens formål er å undersøke hvorfor eiendomsutviklere velger å miljøsertifisere næringsbygg og videre “hvilke konkurransefortrinn oppnår eier av et bærekraftig bygg”, som er vår problemstilling. Bærekraft er blitt ... -
En studie om kontekstuell annonsering og holdningsendring til merkevaren
(Bachelor thesis, 2022)Den offentlige diskursen preges i økende grad av bekymringer knyttet til personvern og overvåkning på nett. Kontekstuell annonsering er en form for digital annonsering som ikke benytter seg av persondata, og det er dermed ... -
En studie om Real-Time Marketing på Twitter i det digitale landskapet i Norge
(Bachelor thesis, 2021)I kommunikasjonsbransjen har flere uttalt behovet for måter å koble merkevarer til dagsaktualiteter på som utløser engasjement på sosiale medier (heretter SoMe). En mulighet er å anvende Real-Time Marketing (heretter ...