Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMortensen, Louise Kirstine Skovgaard
dc.date.accessioned2022-11-17T09:27:40Z
dc.date.available2022-11-17T09:27:40Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3032314
dc.descriptionExecutive Master of Management i Pedagogisk ledelse og læringsmiljø i barnehagen fra Handelshøyskolen BI, 2022en_US
dc.description.abstractJeg har iverksatt fire endringseksperimenter i den barnehage jeg er pedagogisk leder i. Alle mine eksperimenter har tatt utgangspunkt i måltidet som læringsarena og hvordan vi gjennom forskjellige tiltak kan høyne kvaliteten hos oss. Jeg har hatt ulike perspektiver på måltidet og mine endringseksperimenter har hatt fokus på strukturen rundt selve måltidet, pedagogisk innhold i måltidsituasjonen, refleksjon blant mine kollegaer om kvalitet i måltidet samt min rolle som veileder i å motivere mine kollegaer. Jeg har utvalgt teori som jeg vurderer er relevant for mine eksperimenter og i tillegg har jeg inndratt doktorgradsavhandlingen av Marianne Ree (2020) som omhandler barns vilkår for medvirkning i felleskaper i barnehagen. Til slutt har jeg reflektert over hvilke erfaringer fra disse eksperimentene jeg tar med meg videre i det pedagogiske arbeide.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectpedagogisk ledelse læringsmiljø barnehagenen_US
dc.titleMåltidet som læringsarenaen_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel