Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMonsen, Rikke Emilie
dc.contributor.authorBerger, Martin Hugo
dc.contributor.authorAbdi, Fathi
dc.date.accessioned2022-10-12T11:22:03Z
dc.date.available2022-10-12T11:22:03Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3025593
dc.descriptionBacheloroppgave i Forretningsutvikling og digitalisering fra Handelshøyskolen BI, 2022en_US
dc.description.abstractOppgaven omhandler eletrikerbedriften Elektroinstallasjon AS. Gjennom dialog med bedriften har vi kartlagt Elektroinstallasjons nåsituasjon, og basert på dette kartlagt forbedringspotensiale knyttet til bedriftens interne prosesser. Bedriften har i stor grad tilpasset seg den teknologiske utviklingen, men vi så likevel enkelte prosesser preget av manuelle aktiviteter hvor vi så muligheten for automatisering og eliminering av ikke-verdiskapende aktiviteter. På bakgrunn av dette kom vi frem til følgende problemstilling: Hvordan kan Elektroinstallasjon AS effektivisere driften ved å forenkle eller forbedre en eller flere eksisterende forretningsprosesser? I oppgaven har vi tatt i bruk kvalitativ metode i form av dybdeintervju med både montører, saksbehandlere og vår kontaktperson fra ledelsen i bedriften. Med utgangspunkt i dette og problemstillingen, fant vi det mest hensiktsmessig å fokusere på problemet knyttet til bruken av SpeedyCraft, ettersom vi antar at en løsning på dette vil forbedre flere forretningsprosesser i bedriften. Etter nærmere analyse av problemet avdekket vi at systemet ikke var optimalt tilpasset bedriftens ansatte, og vi fant det derfor hensiktsmessig å undersøke om det kunne gjennomføres en forbedring på dette området. Bacheloroppgaven undersøker derfor bedriftens bruk av systemet SpeedyCraft, med særlig fokus på kalenderfunksjonen. Basert på analyser av bedriften og forretningsprosessene, landet vi på at bedriften ville være tjent med å få et system som er bedre tilpasset de ansatte. Vi fant det derfor mest hensiktsmessig ta for oss løsningsforslaget som ser på muligheten for videreutvikling og forbedring av det nåværende systemet til Elektroinstallasjon. Dette løsningsforslaget går ut på å effektivisere og automatisere kalenderfunksjonen i SpeedyCraft, slik at montørene i mindre grad behøver å bruke tid på å oppdatere denne. Med utgangspunktet i problemstillingen og vår analyse av bedriften anbefaler vi Elektroinstallasjon å etterspørre leverandøren av SpeedyCraft, Devinco AS, om en videreutviklet versjon av tjenesten, hvor kalenderen automatisk oppdateres når dokumentasjon og sluttkontroll er gjennomført. Vi ser flere positive effekter med dette løsningsforslaget, og vi tror et slikt system vil være viktig for å sikre videre verdiskapning for Elektroinstallasjon.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectforretningsutviklingen_US
dc.subjectdigitaliseringen_US
dc.titleHvordan kan Elektroinstallasjon AS effektivisere driften ved å forenkle eller forbedre en eller flere eksisterende forretningsprosesser?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel