Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNilsson, Lina Sofia Maria
dc.contributor.authorIhle, Thea
dc.contributor.authorMelkeraaen, Magnus
dc.date.accessioned2021-09-20T12:19:25Z
dc.date.available2021-09-20T12:19:25Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2779216
dc.descriptionBacheloroppgave i Kampanjeplanlegging fra Handelshøyskolen BI, 2021
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven har vi utviklet en kampanjeplan på vegne av virksomheten Atea Norge og deres initiativ 100%-klubben. Initiativet har som formål og bidra til bærekraftig IT-drift blant norske virksomheter, gjennom å resirkulere IT-utstyr i større grad. Vi har utarbeidet følgende problemstilling for kampanjen: Hvordan kan Atea Norge gjennom sitt initiativ 100%-klubben, øke kunnskap og engasjement for resirkulering av IT-produkter? Kampanjen er utarbeidet gjennom de fire fasene presentert i pensum; formative undersøkelser, strategi, taktikk og evaluering. Første fase består av analyser vi har utført for å innhente relevant innsikt om situasjonen, organisasjonen og interessentene. Videre foretar vi en kvantitativ og kvalitativ undersøkelse som ga verdifull innsikt til videre arbeid. Målgruppen for kampanjen er definert til Toppledere og IT-personell i norske virksomheter. Kampanjens mål og delmål er basert på analysene utført i første fase. Våre delmål for kampanjen er å øke kunnskap om bærekraftig IT, og videre oppnå økt engasjement rundt initiativet 100%-klubben. Hovedmålet er å bidra til økt resirkulering av IT-utstyr blant norske virksomheter. Grad av måloppnåelse blir målt gjennom antall nye innmeldte interesserte og nye medlemmer i kampanjeperioden. Videre i fase to redegjør vi for kommunikasjonsstrategier og budskapsstrategier som legger føringer for valg av kommunikasjonstaktikk i fase tre, og som vil implementeres i form av konkrete tiltak. For å iverksette strategien, redegjør vi for tre taktikker som skal bidra til måloppnåelse. De ulike taktikkene blir implementert i form av konkrete tiltak i egne, kjøpte og fortjente medier: publikumsstunt, pressemelding, kampanjeside, opinionsledere, sosiale medier, SEO, podcast-episode og konferanse. Tiltakene er i stor grad valgt med bakgrunn i begrenset budsjett for kampanjen, men vi mener likevel de har potensial til å nå målene for kampanjen. Tidsplan og budsjett presenteres i taktikkdelen. Avslutningsvis foreslår vi metoder som er hensiktsmessig å benytte i evaluering av tiltakene, og som vil brukes til å måle effekten av dem etter endt kampanjeperiode. Innspill til veien videre for Atea og 100%-klubben kommer helt til slutt.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHandelshøyskolen BIen_US
dc.subjectkampanjeplanleggingen_US
dc.subjectPRen_US
dc.subjectmarkedskommunikasjonen_US
dc.titleKampanjeplan for Atea, 100%-klubbenen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
cristin.fulltext
cristin.fulltext


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel