dc.contributor.author | Sivertsen, Therese | |
dc.date.accessioned | 2020-10-23T11:13:01Z | |
dc.date.available | 2020-10-23T11:13:01Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2684758 | |
dc.description | Bacheloroppgave i Forretningsutvikling og teknologi fra Handelshøyskolen BI, 2020 | en_US |
dc.description.abstract | Denne oppgaven er en avsluttende bacheloroppgave i fordypningskurset,
forretningsutvikling og digitalisering ved handelshøyskolen BI i Oslo. Oppgaven
er skrevet med et praktisk syn og skrevet i samarbeid med Alver farge og
boligdesign som har et mål om å øke sin kundekrets og sine markedsandeler.
Bedriften er fremdeles i startfasen og har møtt på mange utfordringer underveis
som gjør at det har vært vanskelig å møte de målene som er satt.
Oppgaven gir et innblikk på hva digitalisering er, sett i forhold til strategi og
forretningsmodell. Det vil bli gitt innblikk i hvordan man kan effektivisere en
bedrift ved hjelp av digitalisering og effekter rundt dette. Underveis i oppgaven
vil det komme frem hvor viktig digitale hjelpemidler er, samt hvordan en
forbedret forretningsmodell kan gjøre arbeids- og kundeprosessen mer effektiv
enn tidligere.
Undersøkelsene som er gjort i denne oppgaven viser at bedriften er nødt til å å
foreta en digitisering/ digitalisering, og vil derfor gå nærmere inn på mulighetene
og alternative løsninger. Problemstillingen er derfor utformet :Hvordan kan Alver
farge og boligdesign øke sin verdiskapning ved å forbedre sin forretningsmodell
og strategi gjennom økt digitalisering? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Handelshøyskolen BI | en_US |
dc.subject | forretningsutvikling | en_US |
dc.subject | teknologi | en_US |
dc.title | Alver Farge og Boligdesign Digitalisering / Fornyelse av forretningsmodell og strategi | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |