dc.contributor.author | Isachsen, Arne Jon | |
dc.date.accessioned | 2018-10-24T12:28:01Z | |
dc.date.available | 2018-10-24T12:28:01Z | |
dc.date.created | 2018-05-05T12:15:46Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Samfunnsøkonomen. 2018, 32 (2), 23-29. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1890-5250 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2569345 | |
dc.description.abstract | Oljefondet forvaltes av Norges Bank Investment Management (NBIM). De siste ti årene har fondet gitt samme avkastning som indeksen det måles mot, etter at kostnadene ved driften er tatt hensyn til. Det er et meget bra resultat. Hvis vi gjør som Gjedrem-utvalget vil og oppretter et nytt særlovselskap for forvaltningen av Oljefondet, pådrar vi oss et prinsipal-agent problem vi ikke hadde tidligere. Legitimitet og tillit bygges ikke over natten. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Samfunnsøkonomene | nb_NO |
dc.title | Hvor skal Oljefondet ligge? | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 23-29 | nb_NO |
dc.source.volume | 32 | nb_NO |
dc.source.journal | Samfunnsøkonomen | nb_NO |
dc.source.issue | 2 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1583624 | |
dc.description.localcode | OA, 1 | nb_NO |
cristin.unitcode | 158,3,0,0 | |
cristin.unitname | Institutt for samfunnsøkonomi | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |