dc.contributor.author | Aagaard, Toril | |
dc.contributor.author | Breivik, June | |
dc.contributor.author | Erikson, Inger C. | |
dc.contributor.author | Hjukse, Hjørdis | |
dc.contributor.author | Swanberg, Anne Berit | |
dc.contributor.author | Steen-Utheim, Anna Therese | |
dc.contributor.author | Tveiten, Oddgeir | |
dc.date.accessioned | 2018-06-15T10:40:47Z | |
dc.date.available | 2018-06-15T10:40:47Z | |
dc.date.created | 2017-05-31T15:10:05Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | UNIPED, 2018, 41 (02), 133-146. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1893-8981 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2501753 | |
dc.description.abstract | Ved universiteter og høgskoler tar ledelsen og støtte- og utviklingsmiljøer ulike grep for å motivere fagansatte til å utforske digitale teknologiers pedagogiske potensialer. De ønsker også å utvikle mer aktive og fleksible undervisningspraksiser enn de som tradisjonelt har preget sektoren. I denne studien har vi undersøkt bruk av videofortellinger som redskap for å fremme fagansattes refleksjon over egen utdanningspraksis. Observasjon av diskusjoner mellom 13 undervisere fra ulike studieprogram og fag, er analysert i artikkelen. Diskusjonene som er studiens analyseobjekt, foregikk på et kurs i UH-pedagogikk (vår 2016). Før kurset så informantene to videofortellinger om omvendt undervisning. Studien viser at videofortellingene og spørsmålene som er knyttet til, fungerer som redskap for refleksjon i tverrfaglige kontekster. Selv om akademiske og fagspesifikke tradisjoner i en del tilfeller hemmer refleksjon over ny praksis, bidrar et tverrfaglig miljø til å fremme refleksjon. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Universitetsforlaget | nb_NO |
dc.relation.uri | https://www.idunn.no/uniped/2018/02/teknologi_og_nye_undervisningspraksiser | |
dc.title | Teknologi og nye undervisningspraksiser: Videofortellinger som redskap for pedagogisk refleksjon | nb_NO |
dc.title.alternative | Teknologi og nye undervisningspraksiser Videofortellinger som redskap for pedagogisk refleksjon | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 133-146 | nb_NO |
dc.source.volume | 41 | nb_NO |
dc.source.journal | UNIPED | nb_NO |
dc.source.issue | 02 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1473251 | |
dc.description.localcode | 1, OA | nb_NO |
cristin.unitcode | 158,4,0,0 | |
cristin.unitname | Institutt for ledelse og organisasjon | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |