Blar i Bachelor på utgivelsesdato
Viser treff 41-60 av 817
-
Verdivurdering av Otic AS
(Bachelor thesis, 2012-10-18)kontantstrømmen og kom frem til en selskapsverdi. For å triangulere denne verdien, sjekket vi den i multiplikatormodeller, hvor verdien i den fundamentale analysen ble understøttet. Deretter valgte vi å trekke frem ... -
Hvilken rolle skal de ansatte spille i bedriftens bruk av sosiale medier for å opprettholde bedriftens omdømme?
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Vi har i denne oppgaven tatt for oss problematikken knyttet til de ansattes deltakelse i sosiale medier og hvordan dette kan påvirke bedriftens omdømme. Innledningsvis har vi innhentet den teorien vi mener er mest sentral ... -
Hvordan implementere rådgivning som en mer naturlig og større del av regnskapstjenesten KL Regnskap Rosten tilbyr?
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Vi har valgt å skrive oppgave om KL regnskap avdeling Rosten. KL regnskap er en kjede regnskapskontor med flere avdelinger i Trondheimsområdet. Problemet til KL Rosten har vært knyttet til det å øke omsetningen på ... -
Kunderelasjoner i bedriftsmarkedet
(Bachelor thesis, 2012-10-18)I denne oppgaven har vi samarbeidet med DNB Trondheim. Vi har tatt utgangspunkt i deres avdeling for små og mellomstore bedrifter (SMB markedet). Vi gjennomførte en undersøkelse som hadde til hensikt å få svar ... -
På tide å slutte?
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Norges hittil dyreste røykesluttkampanje”På tide å slutte?” ble lansert i januar 2012. Kampanjen hadde som mål å forebygge røykestart, motivere til røykeslutt, samtopplyse om helseeffektene av røyking. Vi har i denne ... -
Usikkerhetsstyring hos Logit Gruppen
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Bacheloroppgaven handler om usikkerhetsstyring i systemutviklings- og leveransebedriften Logit Gruppen. Oppgaven ble gjennomført våren 2012 som en kvalitativ undersøkelse i et utvalg av Logit Gruppens prosjekter. Vi har ... -
Kostnads- og lønnsomhetsanalyse for Fosenhus
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Vi har gjennomført en kostnads- og lønnsomhetsanalyse av ett utbyggingsprosjekt på 30 nybygg til entreprenørfirmaet Fosenhus AS. Utbyggingen skal foregå over de neste 5 årene ved Urstufeltet i Bjugn på Fosenhalvøya. I løpet ... -
Verdivurdering av Aidcom AS
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Vi har i denne bacheloroppgaven forsøkt å finne verdien av selskapet Aidcom. Problemstillingen vår er ”Hva er verdien av egenkapitalen for Aidcom AS?” For å få et bedre bilde av hvordan den fremtidige utviklingen til ... -
e-Scape
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Formålet med denne bacheloroppgaven er å bearbeide den valgte problemstillingen. Denne oppgaven vil med hjelp fra undersøkelser, analyser og teori kartlegge veien til markedet for bedriften e-Scape AS. Blant annet skal ... -
Noe vi vet om usikkerhet : håndtering gjennom seks trinn
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Oppgaven handler om usikkerhet i oppstartsfasen av et valgt prosjekt. Vi valgte å ta for oss usikkerhetshåndteringen med utgangspunkt i modellen for usikkerhetsanalyseprosessen fra boken til Husby et al. (2005). Problemstillingen ... -
Prosjektavslutning med fokus på gevistrealisering
(Bachelor thesis, 2012-10-18)I denne oppgaven presenterer vi hvordan Aqua Gens prosjekt «maskinsyn» ivaretok gevinstrealiseringen gjennom hele prosjektets livssyklus. Aqua Gen AS holder til på pirsenteret i Trondheim, de driver med forskning og ... -
Hva kan Brando AS gjøre for at selgerprestasjonen skal bli bedre?
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Gjennom fordypningen salgsledelse og personlig salg har vi i vår bacheloroppgave valgt å gå nærmere inn på temaene selgerprestasjoner, motivasjon og motiverende lederatferd. Vi har samarbeidet med bedriften Brando AS ... -
Verdsettelse av Fakkelgården AS
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Vi har i vår oppgave tatt for oss en verdsettelse av selskapet Fakkelgården AS. Fakkelgården er en næringspark beliggende i Lillehammer, som er eid av SIVA Eiendom Holding AS. Oppgaven starter med en presentasjon av problemet ... -
Hvilken posisjon har Kosmorama i målgruppens bevissthet?
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Denne besvarelsen tar for seg fagfeltet merkevarebygging, og er sentrert rundt arrangementet Kosmorama Trondheim internasjonale filmfestival, som avholdes årlig i Trondheim. Problemstillingen ble utarbeidet i henhold ... -
Fjernledelse av selgere i Helsport AS
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Denne oppgaven tar for seg fjernledelse og de utfordringene det fører med seg. Hensikten med denne bacheloroppgaven var å finne ut hvordan Helsports salgssjef, gjennom fjernledelse leder sine selger. Vi ønsket å finne ... -
Effekter av produktplassering
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Vi har i denne oppgaven undersøkt hvilke effekter produktplassering i norske filmer kan ha på forbrukeres kjennskap, holdninger og atferd til de plasserte produktene. Produktplassering er en mediekanal på lik linje med de ... -
Investeringsanalyse av Johan Sverdrup-feltet
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Denne utredningen har som formål å finne verdien av det nylig oppdagede oljefeltet Johan Sverdrup for aksjonærene i Det norske oljeselskap ASA. Samtidig har jeg også sett på hvordan markedet vurderer de fremtidige verdiene ... -
Planlegging av prosjekt : veien til suksess
(Bachelor thesis, 2012-10-18)I denne oppgaven har vi samarbeidet med Lerøy Hydrotech AS som er en av Norges største produsenter av oppdrettslaks. Oppgaven handler om planleggingen av et omorganiseringsprosjekt, hvor Lerøy Hydrotech AS skal legge ned ... -
Posisjonering på Omega-3 markedet
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Denne oppgaven er utformet på bakgrunn av et oppdrag fra arbeidsgiver i SALfresh. SALfresh er en ny aktør og har et nytt produkt på Omega-3 markedet. De trengte derfor hjelp til hvordan å nå markedet med sitt produkt. I ... -
Verdsettelse av SalMar ASA
(Bachelor thesis, 2012-10-18)Denne oppgaven er en verdsettelse av det børsnoterte selskapet SalMar ASA. Verdsettelsen er gjort fra et eksternt ståsted uten intern innsikt i bedriften. Utgangspunktet for valg av oppgave er interessen for fagfeltet ...