Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorThorsvik, Ivar
dc.contributor.authorHodne, Andreas
dc.contributor.authorFeen, Erlend Corcoran
dc.date.accessioned2017-02-01T14:58:31Z
dc.date.available2017-02-01T14:58:31Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2429192
dc.descriptionBacheloroppgave i Kampanjeplanlegging fra Handelshøyskolen BI, 2016nb_NO
dc.description.abstractI denne oppgaven presenteres en kommunikasjonskampanje med hensikt å minimere spriket mellom planlagte kinobesøk, og gjennomført besøk i målgruppen gutter og jenter 16-19 år i Skedsmo kommune. I første del av oppgaven har vi foretatt en rekke analyser for å avdekke et helhetlig perspektiv på SF Kinos virksomhet. Gjennom en situasjonsanalyse, organisasjonsanalyse og interessentanalyse, har vi kartlagt nåsituasjonen til SF Kino og studert hvilke interessenter som vil kunne ha en påvirkning, eller bli påvirket av denne kampanjen. På bakgrunn av analysene har vi kartlagt SF Kinos interne svakheter og styrker, samt bedriftens eksterne muligheter og trusler. Dette har blitt oppsummert i en SWOT analyse. Det ble gjennomført et fokusgruppeintervju med studenter fra Lillestrøm VGS, som dannet grunnlaget for en kvantitativ spørreundersøkelse. Spørreundersøkelsen ble primært distribuert til målgruppen gjennom sosiale medier, deriblant SF Kino Lillestrøm sin Facebookside. Analysene av innhentet data viste oss at forskjellige segmenter innenfor målgruppen har ulike sosiale behov. Vi fant at appellene humor og varme egnet seg best til å formidle et budskap som både appellerte til introverte og ekstroverte. I kampanjen kjøper vi annonseplasser i kanaler vi vet målgruppen benytter frekvent. Kanalvalgene er satt for å eksponere budskapet vårt til målgruppen der forskningen viser at de er. Dette være seg sosiale medier, kollektivtransport og kinohuset. Kampanjen har en planleggingsfase fra midten av Q3 2016 til slutten av Q4 2016. Kampanjen er planlagt å starte i begynnelsen av Q1 2017 og vare i én måned. I etterkant av kampanjen vil det gjennomføres en evalueringsfase hvor en sluttrapport fremlegges senest 14. april 2017. Hele kampanjen er budsjettert til å koste 134.000 kroner.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHandelshøyskolen BInb_NO
dc.subjectkampanjeplanleggingnb_NO
dc.titleDel opplevelsen! En kommunikasjonskampanje for SF Kinonb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel