Browsing BI Open by Author "Olsen, Line Lervik"
Now showing items 1-8 of 8
-
Elektroniske offentlige tjenester: En studie av folks holdninger til og erfaringer med teknologi
Andreassen, Tor W.; Olsen, Line Lervik; Calabretta, Giulia (Journal article, 2010)Kan økt bruk av selvbetjeningsteknologi være en løsning som reduserer offentlige utgifter, øker brukertilfredsheten og fristiller varme hender? Det høres kanskje for godt ut til å være sant, men svaret er ja. I ... -
Hvordan kan bedrifter gjøre best nytte av kundelojalitetsprogrammer?
Dorotic, Matilda; Olsen, Line Lervik (Journal article; Peer reviewed, 2013)En av de største trendene på tvers av alle markeder er bruken av ulike kundelojalitetsprogrammer (KLP-er). Men det er dyrt å skape kundelojalitetsprogrammer som gir god effekt, og kampen om kundene er hard. Derfor er ... -
The impact of customers' perception of varying degrees of customer service on commitment and perceived relative attractiveness
Andreassen, Tor W.; Olsen, Line Lervik (Journal article; Peer reviewed, 2008)The study is motivated by business' mixed response to increasing demand for customer service, leaving the question as to its impact on performance open. The study is concerned with the impact of customers' perception of ... -
The impact of customers' perception of varying degrees of customer service on commitment and perceived relative attractiveness
Andreassen, Tor W.; Olsen, Line Lervik (Journal article; Peer reviewed, 2008)The study is motivated by business' mixed response to increasing demand for customer service, leaving the question as to its impact on performance open. The study is concerned with the impact of customers' perception of ... -
Modeling Equity, Satisfaction and Loyalty
Olsen, Line Lervik (Series of Dissertations, Doctoral thesis, 2002)The link between customer satisfaction and loyalty has had a tremendous impact on managerial decision-making and academic works over the years. Despite the lack of empirical research supporting this link, its existence ... -
Sosiale medier. Mye brukt, men lite likt!
Olsen, Line Lervik; Andreassen, Tor W. (Journal article; Peer reviewed, 2011)Mens sosiale medier får stor oppmerksomhet og nye brukere som strømmer til for eksempel Facebook, Myspace og Twitter, er kundetilfredsheten med disse løsningene lav. Dette er et paradoks. Vi tror at den lave ... -
Teknologi eller personlig service: Hvordan påvirkes kundenes lojalitet?
Olsen, Line Lervik; Singh, Sangeeta (Journal article; Peer reviewed, 2009)Det er veldokumentert at bruk av teknologi kan redusere kostnader, men få studier har sett nærmere på teknologiens innvirkning på forbrukernes atferd. I denne studien anvender vi en anerkjent modell fra ... -
Trend spotting: nøkkelen til innovasjonssuksess
Andreassen, Tor W.; Calabretta, Giulia; Olsen, Line Lervik (Journal article, 2012)Det er problematisk når ledere ser på innovasjon som viktig for å kunne vokse, men bedriftene ikke lykkes med å overbevise kundene om å adoptere innovasjonene. Kundene ønsker nye produkter og tjenester, men finner at det ...