Browsing BI Open by Author "Ditlev-Simonsen, Caroline D."
Now showing items 1-18 of 18
-
Are non-financial (CSR) reports trustworthy? A study of the extent to which non-financial reports reflect the media’ perception of the company’s behaviour
Ditlev-Simonsen, Caroline D. (Journal article; Peer reviewed, 2014)This study examines the strategies companies have adopted in their CSR or non-financial reporting when responding to media criticism related to poor CSR performance. Seven companies operation internationally and which ... -
Attitudes towards ethical pension management among Norwegians
Ditlev-Simonsen, Caroline D.; Wenstøp, Fred (Journal article; Peer reviewed, 2016)We have surveyed the attitudes of Norwegians toward ethical pension management that carries an opportunity cost. We study attitude regarding own pension fund as well as belief about other people’s attitudes. The focus is ... -
Bedrifters støtte til frivillige organisasjoner (NGOer) : Filantropi, samfunnsansvar og de ansatte
Ditlev-Simonsen, Caroline D. (Journal article, 2010)Støtte til frivillige organisasjoner (NGOer) er ansett for å være et sentralt element i bedrifters samfunnsansvar (CSR). De fleste større bedrifter i dag støtter én eller flere frivillige organisasjoner, og omfanget av ... -
Beyond sponsorship: Exploring the impact of cooperation between corporations and NGOs
Ditlev-Simonsen, Caroline D. (Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Companies’ ethical commitment: an analysis of the rhetoric in CSR reports
Ditlev-Simonsen, Caroline D.; Wenstøp, Søren (Journal article; Peer reviewed, 2011)This paper investigates rhetoric applied in 80 Corporate Social Responsibility (CSR) reports in 2005. A taxonomy of five distinct rhetorical strategies for describing the purpose of CSR is applied; Agency (profit), Benefit ... -
Dulting – endringer i bærekraftig retning med god endringsledelse
Ditlev-Simonsen, Caroline D. (Journal article, 2017)Bedrifter ønsker i større grad å ta samfunnsansvar, blant annet gjennom å tilby bærekraftige produkter. Samtidig er det ikke alltid forbruker følger opp med å kjøpe disse produktene. Gjennom riktig dulting (nudging) kan ... -
Fordrer det noe spesielt å lede en samfunnsansvarlig bedrift?: Autentisk ledelse og samfunnsansvar
Ditlev-Simonsen, Caroline D. (Journal article; Peer reviewed, 2009)Denne artikkelen tar opp hva som kreves av en leder for å sikre atbedriften oppfattes som samfunnsansvarlig. Krever det noe spesielt av slike ledere, og er dette «lille ekstra» autentisk ledelse? Artikkelen sammenligner ... -
From corporate social responsibility awareness to action?
Ditlev-Simonsen, Caroline D. (Journal article; Peer reviewed, 2010)Purpose: The purpose of this paper is to describe how the term Corporate Social Responsibility (CSR) is interpreted, introduced and applied in corporations from the point of view of the person in charge of this process, ... -
Historical account of key words in non-financial report titles. A review of FT 500 corporations from 1989 to 2007
Ditlev-Simonsen, Caroline D. (Journal article; Peer reviewed, 2010)This paper investigates the history of, and trends in, non-financial reporting, based on title analysis. The database consists of the titles of non-financial reports issued by FT 500 corporations from 1989 to 2007. The ... -
How stakeholders view stakeholders as CSR motivators
Ditlev-Simonsen, Caroline D.; Wenstøp, Fred (Journal article; Peer reviewed, 2013)Purpose This study investigates perceptions of the relative importance of different stakeholders (owners, employees, customers, NGOs and governmental authorities) as agents motivating managers to engage in CSR. The purpose ... -
Hva tror de ansatte skal til for motivere til å sykle til og fra jobb?
Ditlev-Simonsen, Caroline D.; Wenstøp, Fred (Journal article, 2014)Klimaproblematikken er en av vår tids største utfordringer. Utallige studier og artikler dokumenterer faren ved det stadig økende utslippet av klimagasser. Betraktelig færre studier har sett på hva som skal til, i praksis, ... -
ISO 26000 som et virkemiddel for institusjonalisering av samfunnsansvar (CSR)
Ditlev-Simonsen, Caroline D. (Journal article; Peer reviewed, 2011)Det eksisterer diverse frivillige standarder og verktøy knyttet til bedrifters samfunnsansvar (CSR). Et nytt «skudd på stammen » er ISO 26000 Veiledning om samfunnsansvar. Denne standarden, som er utarbeidet av ... -
Kapitalforvaltning i stiftelser: Styrets oppfatninger av forsvarlig forvaltning
Ditlev-Simonsen, Caroline D.; Næss, Knut Myrum (Journal article; Peer reviewed, 2018)Samlet bokført egenkapital i norske stiftelser var i 2016 på mer enn 160 milliarder kroner. Samtidig er det lite kunnskap om hvordan stiftelseskapitalen er forvaltet, og hvordan styret i stiftelser arbeider med ... -
Ledelse av samfunnsansvar (CSR): hva ønsker de ansatte?
Ditlev-Simonsen, Caroline D.; Wenstøp, Fred (Journal article; Peer reviewed, 2013)Bedrifters samfunnsengasjement blir stadig viktigere, og Corporate Social Responsibility (CSR) og støtte til ideelle formål blir stadig vanligere. De ansatte er en av bedriftens viktigste interessenter, men spørsmålet er ... -
Norske og internasjonale regler og initiativ knyttet til samfunnsansvar
Ditlev-Simonsen, Caroline D. (Journal article, 2014)Det har vært en kraftig vekst i nasjonale og internasjonale initiativ, standarder og verktøy knyttet til samfunnsansvar (Corporate Social Responsibility – CSR). For bedrifter kan det være tidskrevende og forvirrende å ... -
Stages of growth model for corporate social responsibility
Ditlev-Simonsen, Caroline D.; Gottschalk, Petter (Journal article; Peer reviewed, 2011)The purpose of this article is to explore the concept of stages of growth in organizational research by applying this concept to the issue of corporate social responsibility (CSR). The article starts by reviewing theory ... -
The relationship between Norwegian and Swedish employees’ perception of corporate social responsibility and affective commitment
Ditlev-Simonsen, Caroline D. (Journal article; Peer reviewed, 2015)Corporations are spending a substantial and increasing amount of money on corporate social responsibility (CSR). However, little is known about the effects on key stakeholders of these activities. This study investigates ... -
What motivates managers to pursue corporate social responsibility (CSR)? A survey among key stakeholders
Ditlev-Simonsen, Caroline D.; Midttun, Atle (Journal article; Peer reviewed, 2011)Following several decades of scholarship with several disciplinary points of departure, there is today a great heterogeneity of theories and approaches to Corporate Social Responsibility (CSR). Taking a pragmatist position ...