Browsing BI Open by Title
Now showing items 5821-5840 of 6057
-
Verdsettelse av XXL ASA
(Bachelor thesis, 2020)I denne oppgaven er det blitt gjennomført en verdivurdering av XXL ASA (heretter kalt XXL i oppgaven). Vår problemstilling har vært å vurdere den fundamentale verdien til selskapet, og gi vår anbefaling om en fiktiv ... -
Verdsettelse Juventus
(Bachelor thesis, 2019)Formålet med denne oppgaven er å estimere verdien til fotballklubben Juventus FC. Juventus er en stolt klubb med rik historie, og de eksisterer i en bransje som er relativt uoversiktlig. Denne bransjen har sett en ekstrem ... -
Verdsetting av Ekornes : hva er verdien av Ekornes aksjen?
(Bachelor thesis, 2013-12-18)Dette er en bacheloroppgave i økonomi og administrasjon ved BI Trondheim. Oppgavens tema er verdsetting, der jeg har valgt å foreta en verdivurdering av møbelprodusenten Ekornes ASA. Selve verdivurderingen er i hovedsak ... -
Vestre Toten Ungdomsskole
(Master thesis, 2022)Denne oppgaven handler om hva som påvirker mellomlederes forutsetninger for å fungere som endringsagenter ved multiple endringer, og er et casestudie av en fusjon av to ungdomsskoler som nå utgjør Vestre Toten ungdomsskole ... -
Vi har forlatt redaksjonsrådet i Publications
(Others, 2023) -
Vi kan ikke spise algoritmer
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Industri 4.0 har blitt lansert som betegnelse på den neste teknologiske revolusjonen. Den aktuelle utviklingen innebærer at algoritmer bygges inn i det meste av våre materielle omgivelser. Alt blir digitalisert og kan ... -
«Vi selger ikke cola, Liksom.» En studie av måling og evaluering av forskningskommunikasjon i Norge.
(Master thesis, 2022)I denne oppgaven undersøker vi gjeldende praksis for måling og evaluering av forskningskommunikasjon i Norge. Måling og evaluering er helt avgjørende for strategisk kommunikasjonsarbeid. Undersøkelser har likevel vist ... -
Victims of white-collar crime
(Journal article; Peer reviewed, 2013)Victims of white-collar crime is a form of victimization often seen to involve a very different set of relationships between offenders and victims, as there is less obvious direct harm or blood on the streets. It appears ... -
Videreutvikling av Vinmonopolets hjemleveringstjeneste
(Bachelor thesis, 2019)Vinmonopolet befinner seg i en unik posisjon i samfunnet, som eneste aktør som leverer alkoholholdige varer med alkoholprosent over 4,7% i Norge. De kan vise til høy kundetilfredshet og god kundeservice, men det er tvil ... -
Videreutvikling og effektivisering av de lillas digitale løsninger og prosesser for å håndtere selskapets vekst
(Bachelor thesis, 2018)Denne fordypningsoppgaven i kurset Forretningsutvikling og Teknologi er skrevet av to avgangsstudenter ved studieretningen Markedsføringsledelse ved Handelshøyskolen BI i Oslo. Oppgaven er et praktisk prosjekt skrevet i ... -
VIEWPOINT: GETTING YOUR QUALITATIVE SERVICE RESEARCH
(Journal article; Peer reviewed, 2020)A manuscript that uses the right quotes to illustrate an interesting phenomenon allows the reader to get close and personal with the informants and events that inspired the researcher(s). This intimacy means that the reader ... -
Viktigheten av en transparent interessenttilnærming i et omfattende miljøprosjekt
(Bachelor thesis, 2021)Eksterne interessenter har makt til å stanse og forsinke store byggeprosjekter, noe som gjør det kritisk å håndtere og imøtekomme deres forventninger. Kommunikasjon er for øvrig nøkkelen til å oppnå prosjektstøtte i et ... -
Viktigheten av relasjonsbygging
(Bachelor thesis, 2018)I bacheloroppgaven vår i Salgsledelse og Personlig salg BTH 3203 har vi valgt å undersøke temaet relasjonsbygging nærmere, og viktigheten av å skape en god relasjon med kunder. Bachelorbedriften vår, Vecora AS er et ... -
Vil en bærekraftig posisjonering kunne bidra til å gi et merke konkurransefortrinn, og hva gjør at en forbruker vurderer en bedrift som bærekraftig?
(Bachelor thesis, 2018)Dette er en avsluttende bacheloroppgave i Markedsføringsledelse med fordypning i Merkevarestrategi. Problemstilling i oppgaven er som følger: Vil en bærekraftig posisjonering kunne bidra til å gi et merke konkurransefortrinn, ... -
Vil personer som primes med eksempel på dynamisk prising være mer tilbøyelige til å godta dynamisk prising i større grad enn personer som primes med eksempel på statisk prising?
(Bachelor thesis, 2018)Formålet med denne oppgaven er å se om bruken av priming har effekt på hvordan individer vurderer rettferdighet i forbindelse med prising. Jeg har kommet frem til en problemstilling som skal undersøke dette, og den lyder ... -
Vintereventyr i Lofoten
(Bachelor thesis, 2021)Gjennom oppgaven har vi utarbeidet en kampanjeplan for opplevelses- og aktivitetsbedriften XXLofoten, med konseptet “Vintereventyr i Lofoten”. Formålet med kampanjen er å øke kjennskapen og kunnskapen til XXLofoten ... -
VIOLATIONS OF THE SOCIAL LICENSE TO OPERATE -How can management regain the social license?
(Master thesis, 2023)The social license is a critical aspect of a company's reputation and success, as it reflects the ongoing support and acceptance of its stakeholders and society at large. To maintain and protect the social license, ... -
Violations of the social license to operate: Evidence from fraud investigation reports
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Traditionally, white-collar and corporate crime research has focused on the role of the criminal justice system in prosecuting and punishing offenders and offenses. The frequent lack of prosecution and punishment has been ... -
Virkemidler for aktivitetsnivå og mangfold på norsk sokkel: Rammebetingelser og utgiftsføring for utbyggingsinvesteringer
(Forskningsrapport;3/2010, Research report, 2010)Prosjektet tar sikte på å vurdere virkemidler for å opprettholde aktivitetsnivået og styrke mangfoldet i petroleumsvirksomheten på norsk sokkel, med særlig vekt på en bedring av rammevilkårene for mindre oljeselskap. Til ... -
Virkemidler i endringsprosesser
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven har jeg undersøkt temaet virkemidler i endringsprosesser. For å dekke mitt ønskede fagområde har jeg valgt følgende problemstilling: ”Hvilke virkemidler motiverer selgere i en organisasjon som er i ...